Samsung Galaxy S4 : Gambar Dan Ciri-Ciri Terkini

Samsung Galaxy S4 baru sahaja dilancarkan di New York Radio City Music Hall, pada hari Khamis lepas. Samsung Galaxy S4 telefon pintar terkini ini dijangka memasuki pasaran Malaysia seawal bulan Jun 2013 nanti. Bagaimanapun masih belum diketahui harga telefon pintar ini apabila memasuki pasaran Malaysia dan seperti selalu ianya dianggap pencabar kepada produk Apple terkini, iPhone 5.




 
Foto

Walau bagaimanapun, sesetengah rakyat Malaysia pasti tidak sabar untuk mengalami beberapa ciri-ciri terkini telefon pintar ini yang pasti lebih baik dari model terdahulu Samsung Galaxy S3. Antara ciri-ciri terkini Samsung Galaxy S4 yang bakal mendapat sambutan ramai nanti:

  • Telefon terbaru Samsung Galaxy S4  mempunyai paparan 5 inci HD penuh, 2 megapiksel kamera hadapan untuk panggilan video dan kamera 13 megapiksel di belakang untuk gambar dan video.
  • Tetapi salah satu ciri-ciri yang paling menarik adalah Smart Scroll. Ini membolehkan halaman pada skrin untuk menatal melalui telefon dengan hanya mencondongkannya.
  • Kemudian terdapat fungsi Smart Pause. Dengan ini, telefon pintar ini akan menggantung video yang tengah bermain bila-bila masa pengguna kelihatan dari skrin.
  • Dengan fungsi Eraser , pengguna S4 boleh mengeluarkan objek yang tidak diingini dari latar belakang gambar. Ini adalah berguna terhadap “photo bombers” seperti objek asing yang tidak dikehendaki ke dalam bingkai gambar.
  • Terdapat juga Air View, satu ciri yang membolehkan pengguna untuk pratonton video atau butiran di dalam aplikasi, seperti membaca e-mel, tanpa perlu melancarkan aplikasi. Mereka hanya perlu berlegar hujung jari atas skrin telefon.
  • Dengan Air Gesture, pengguna S4 boleh dengan hanya melambai tangan untuk tatal ke atas dan ke bawah sewaktu melayari laman web, mengemudi menu atau menjawab panggilan telefon.


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Ahad, Mac 17, 2013

11 Komen:

  1. ramai peminat samsung agak kecewa rasanya dgn S4 sbb tidak byk perubahan berbanding S3
    mungkin ramai yg harapkan lebih.. huhu

    BalasPadam
  2. Tengok-tengok cuci mata sahajalah.
    Hehe poket menipis..

    BalasPadam
  3. mesti mahal ni...bila boleh beli ye..

    BalasPadam
  4. tak terkejar dengan kepantasan teknologi masa kini, ada sahaja produk baru dan terkini...

    BalasPadam
  5. nok kejor x terkejor dah
    sekadar ambik tau je lah :)

    BalasPadam
  6. rasanya bermula tahun 2013, iphone 5 sudah agak ketinggalan apabila kebanyakan high-end smartphone menggunakan full HD, saingan utama Samsung S4 ini mungkin adalah Sony Xperia Z dan HTC One.Dengar kata iPhone 5s bakal dikeluarkan juga untuk meberikan saingan nanti.

    BalasPadam
  7. aduihh baru ingat nak beli handphone baru, dah keluar keluaran baru. teknologi sekarang maju dah macam air! bagus jugak, harga smartphone jugak akan cepat turun.

    BalasPadam
  8. Bolehlah jugak buat modal sembang2 ngn kaki gadget...hehe

    BalasPadam
  9. salam
    dapat ambil tahu je
    nak ambil s4 ni tak mampu
    huhu

    BalasPadam
  10. Cepat betul Samsung mengeluarkan produk terbaru mereka.

    BalasPadam
  11. Cepatnya kuar. Mesti sebab dia nak fight dengan apple nie. Nampaknya fungsi baru nie dah dipatenkan, tak leh la apple tiru

    BalasPadam