Video Dan Gambar Kemalangan Ferrari Langgar Teksi Di Singapura

Klip video yang menunjukkan bagaimana sebuah kereta Ferrari dengan kelajuan melebihi 180km/j telah melanggar sebuah teksi di persimpangan lampu isyarat Bugis di Singapura  beberapa hari lalu dan mengorbankan kedua pemandu Ferrari dan teksi tersebut.

Pemandu kereta Ferrari berkenaan adalah seorang warganegara China berusia 31 tahun bernama Ma Chi yang bekerja di Singapura telah memecut keretanya dalam kelajuan yang sangat tinggi lalu menghentam sebuah teksi yang membawa seorang penumpang warga Jepun yang juga meninggal dunia kemudiannya di hospital.





Memang menyedihkan kerana kemalangan berkenaan akibat kecuaian memandu tanpa mematuhi lampu isyarat. Klip video yang merakamkan insiden itu telah diambil dari sebuah teksi lain yang sedang berhenti di simpang empat ketika lampu isyarat merah.

Kemalangan itu telah mendapat perhatian ramai termasuklah Kerajaan Republik Rakyat China yang mana pemandu Ferrari tersebut adalah warganya malah Perdana Menteri Singapura tidak terlepas daripada turut memberi komen serta reaksi beliau berkenaan tragedi ini.


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Khamis, Mei 17, 2012

17 Komen:

  1. Mmmg giler ah..pemandu nih..

    BalasPadam
  2. salam
    sama sahaja kat mana2 pun
    semua kena patuhi peraturan jalan raya kalau tak mahu menerima padah

    BalasPadam
  3. Malang tidak berbau, dan peraturan ada sebabnya kenapa perlu dipatuhi

    BalasPadam
  4. assalam, sungguh tragis

    BalasPadam
  5. Sungguh sadis kemalangan yang berlaku. :-(

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama18 Mei, 2012

    DISEBABKAN KEBODOHAN PEMANDU ORANG LAIN TERIMA AKIBAT. SEDIH SANGAT..

    BalasPadam
  7. 180KM/h itu kelajuan di highway kenapa berlaku di jalan biasa?

    BalasPadam
  8. kat sana mana ade tempat nak speed laju2 ni
    tu la padahnya

    BalasPadam
  9. Kenapalah memandu tanpa memikirkan org lain.....

    BalasPadam
  10. kdg2 kene tgk dulu bila lampu dh hijau..ada yg main laju jer..ngeri gak

    BalasPadam
  11. Dahsyat! Kat S'pore jrg sgt xcdent teruk2 camni kan..
    Pemandu S'pore lbh suka masuk M'sia n memecut keta memasing
    kat PLUS...Kena saman pun bkn besar sgt bg dorg..

    BalasPadam
  12. Tanpa Nama18 Mei, 2012

    Fuh..agak2 la kalau nak pecut pun tengok tempat la..dia ni..

    BalasPadam
  13. sekali hendam terus tepat peh mmg gerun tgoknya..

    BalasPadam
  14. dari segi hentaman apesal rasa agak pelik sebab ferrari lagi remuk dari teksi?

    BalasPadam
  15. pas tu warga singapura kalau kat highway dia punya bedesup pun boleh tahan

    BalasPadam
  16. ..nampaknya itu berlaku dari kesilapan pemandu tu sendiri.

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA