Iphone Baru Bakal Meniru Samsung Galaxy S2 Dengan Paparan Skrin 4.6 Inci



IPhone terbaru keluaran Apple Inc akan mempunyai paparan skrin yang lebih besar sehingga 4.6 inci, beserta paparan "retina" sama seperti Ipad 3. Berkemungkinan akan dilancarkan pada suku kedua tahun ini , menurut sebuah media di Korea Selatan.

Jualan iPhone, mula-mula diperkenalkan pada tahun 2007 dengan template skrin sentuh yang begitu mendapat sambutan di seluruh dunia, kini turut digunakan oleh pesaing-pesaingnya, yang turut menggunakan konsep yang sama malah lebih murah.

Apple Inc telah memutuskan menggunakan paparan yang lebih besar 4.6 inci untuk iPhone dan mula membuat pesanan kepada pembekal, memetik sumber industri yang tidak dinamakan. Pembekal besar paparannya LG Paparan dan Samsung Electronics Co enggan memberi sebarang komen.

Samsung, yang juga merupakan pencabar terbesar kepada Apple dalam jualan telefon pintar di seluruh dunia, telah lebih dulu menggunakan paparan OLED 4.6-inci untuk telefon pintar mereka model Galaxy S II, yang diperkenalkan pada April tahun lepas.

Definisi tinggi "retina" paparan, mengandungi beberapa kali ganda pixels sama seperti yang digunakan dalam iPad 3 terbaru yang dikeluarkan awal bulan ini oleh Apple Inc. Model IPhone 4S adalah yang terkini setakat ini, diperkenalkan pada Oktober tahun lepas.

Sumber: Reuters

NOTA: Realitinya saya memang menantikan iPhone yang lebih besar paparan skrinnya untuk saya sambar sebiji. Masih tertangguh-tangguh hendak membelinya, sedangkan dalam hati sebelum ini, berbelah bagi antara membeli iPhone 4S atau Samsung Galaxy S2. Kini saya telah mendapat penyelesaiannya, dan tak sabar menanti keluaran terbaru iPhone ini nanti.


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Jumaat, Mac 23, 2012

11 Komen:

  1. Assalamualaikum saudara..

    Moga saudara sihat hendaknya..

    Dahsyat juga persaingan kedua pembuat handfon tu..

    BalasPadam
  2. Buleh la update belog gn ipong kan...hehehe

    BalasPadam
  3. Assalam.
    Wah..sabar menanti tu.
    Moga berjaya buat pilihan bijak.

    BalasPadam
  4. Lepas ni makin meriah la kes saman menyaman antara kedua syarikat ni.

    Post Terbaharu Saya - Tabbed Content Widget - Menjimatkan Ruang!

    BalasPadam
  5. Kalau skrin sebesar Samsung Galaxy Note puas sedikit. :-)

    BalasPadam
  6. Mereka bersaing kita yg untung :)

    BalasPadam
  7. Karena samsung produknya sukses, maka yang lain ikut buat. Hal yang biasa di suatu bisnis, ada produk yang sukses selalu ada follower...

    BalasPadam
  8. Aku tak nak tengok mana-mana gadjet lain. Dalam hati ni nak sambar Galaxy Note jer.... hehehe

    BalasPadam
  9. Salam
    Mintak2 la mereka lambat keluarkannya
    Bukan apa... sempat juga nanti nak kumpul duit
    Hehe

    BalasPadam
  10. Salam Zul, Guna iPhone atau Samsung Galaxy S2 tak berasa best jugak zul kalau nak berblog dsnya... sedak guna labtop atau PC juge :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. W_Salam Yassin..
      memang pun..koi ada ipad2
      pun tak sedak blogging nih..
      prefer lap top jugak :)

      Padam