Gambar Dan Video Banjir Kilat Sekitar Kuala Lumpur 13 Disember 2011 ( Jalan Tun Razak )



Keadaan lalu lintas di sekitar ibu negara Kuala Lumpur, lumpuh hari ini berikutan banjir kilat di Jalan Tun Razak semasa waktu puncak apabila warga kerja pulang, berikutan hujan lebat. Jalan hadapan Perpustakaan Negara dilaporkan ditenggelami air dan dikatakan merebak sehingga ibu pejabat agensi berita Bernama yang terletak berhampiran.

Sebelum ini, kawasan itu bukanlah tempat yang kerap berlakunya  banjir kilat. Dua minggu lalu Kajang juga dilanda banjir kilat yang terburuk sejak 1971. Sementara itu, Bernama melaporkan kira-kira 30 kanak-kanak terkandas di sebuah tadika di Jalan Semarak berhampiran pusat latihan TM akibat banjir kilat.


Sepanjang Jalan Tun Razak



Juga di Jalan Tun Razak


Jalan Tun Razak berhadapan Perpustakaan Negara Malaysia



Gambar : Malaysiakini dan Sin Chiew Daily



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Selasa, Disember 13, 2011

10 Komen:

  1. tu tempat mama lepak2 dulu2..mungkin projek banyak sangat tp sist perparitan kiok so banjir datang ler

    BalasPadam
  2. salam en.zul...
    semoga sihat2 selalu...

    hurm...kalau dh banjir kat kuala lumpur ni mmg bertambah2 la sesaknya...

    BalasPadam
  3. salam
    sampai ila pun tak habis banjir kilat kat kl ni
    dah terkenal seantero dunia dah

    BalasPadam
  4. tertinggal kome beberapa hari x online
    habis banjir je dah yek

    BalasPadam
  5. hmmm sampah tersumbat kat longkang agaknya....

    BalasPadam
  6. @aimaniman

    Setjuju dengan anda..projek padat
    longkang sungai masih saiz tu juga
    tak cukup nak cover pengaliran air
    yang datang tiba-tiba banyak

    BalasPadam
  7. @zella y

    W_salam Zella..
    alhamdulillah..saya sihat..

    memang sesak semalam..sapa balik
    jam 5 petang..sampai rumah mahu
    pulul 8 malam saya rasa

    BalasPadam
  8. @tehr

    W_salam..
    jurutera jabatan parit dan saliran
    kena lakukan tindakan drastik..bila
    kena begini menyusahkan ramai pihak

    dah lama dah..macam tak berubah langsung suasananya bila hujan lebat..mesti nak banjir

    BalasPadam
  9. @Anak Ulu Cheka

    Tu la ..aok ke mana
    yak?Kuantan bukan banjir ke?
    harap aok tak kena la yak..?

    BalasPadam
  10. @cikmanggis

    Ermm..kena kerja keras
    DBKL bab korek mengorek
    lepas nih..bukan korek jalan
    dan tampung..korek sungai kasi
    besar sikit..he he

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA