Pelacur Jalanan Kini Menggunakan Meter Di Jerman



Cepat Hans, meter sedang berjalan!
Pegawai kerajaan di bandar Bonn Jerman memperkenalkan meter pelacuran sama seperti mesin letak kereta, di mana pelacur membayar $ 8.60 untuk menerima tiket untuk kerja mereka satu malam di jalanan.

Pelacuran sah mengikut undang-undang di Jerman, tetapi pegawai berkata memungut cukai daripada streetwalkers jauh lebih sukar daripada daripada wanita yang bekerja di rumah pelacuran.

Mereka melihat meter sebagai jawapannya."Terima kasih kepada kaedah baru ini, kita akan dapat mengutip cukai dari mereka sama semua dengan yang lain," kata jurucakap bandar Bonn Isabelle Klotz.
Mana-mana pelacur yang bekerja yang dijumpai di jalan-jalan tanpa tiket bermeter menghadapi denda besar. Tiket adalah mengikut masa tetapi, tiada had terhadap pelanggan. Pihak Berkuasa percaya kira-kira 200 wanita bekerja sebagai pelacur di Bonn.(AFP)

NOTA : Ermm, tak tahu nak komen apa? Yang pasti,  moralnya 2 x 5 sahaja kerajaan Jerman ini dengan pelacur-pelacur itu. Bukan mengatasi secara langsung budaya kerosakkan masyarakat ini, malah menggalakkan. Mungkin nampak adil di mata mereka yang merasakan pelacuran adalah satu industri dan hasil dari cukai akan membantu kerajaan. Moralnya kita orang islam, jangan lah melanggan pelacur, banyak kesan tidak baik yang akan berlaku di kemudian hari.




Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Isnin, September 05, 2011

16 Komen:

  1. Astaghfirullah....sampai macam tu sekali!

    BalasPadam
  2. satu pengiktifaran bagi menghalal apa yg haram
    jgnlah terjadi kat negara kita pulak nanti

    BalasPadam
  3. Tak tau nak komen apa jgk.siyes sengal tahap cipan.

    BalasPadam
  4. jauh ke hadapan tapi di jalan yg salah...

    BalasPadam
  5. Salam Zul, Dunia kita sudah berada diakhir zaman.

    BalasPadam
  6. aku rasa kalau mesin ni letak kat Chow Kit..mahu keluar asap..out of order

    BalasPadam
  7. http://wanwidget.com
    ala kalau setakat 200 org jer pelacur di bonn jerman ni membantu ker meningkatkan ekonomi? harap perkara ni x menular kenegara kita, malah pelacur ni dibasmi sehabis habisnya

    BalasPadam
  8. parah sekali moral pemimpin2 jerman.Silap2 ada bekas2 pelacur yg jadi menganggotai kabinet kerajaan jerman

    BalasPadam
  9. memacam....bengong sungguh idea tue....hitler sungguh kepala otak mereka...

    BalasPadam
  10. salam..
    dunia makin haru umat pun dha lupa Tuhan Maha Pencipta...

    BalasPadam
  11. huhuhu boleh di apdatsikan untuk kaedah lain ni... tapi bukan pelacuran hahahaha... tq2

    BalasPadam
  12. Jangan terkejut dibarat ada yang ambil jurusan undang-undang, kedoktoran dsb adalah pekerja seks semata-mata untuk menanggung kos pengajian

    BalasPadam
  13. salam
    memang tak boleh nak tiru mereka semua ni

    BalasPadam
  14. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam
  15. Salam.
    Alahai, kiranya dah diiktiraf lah pekerjaan tu kat sana...duit haram juga jadinya...

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA