Wordless Wednesday # 9 : Jom Balut





Mana yang tak reti nak buat jom ke SINI


 
Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Rabu, Ogos 24, 2011

19 Komen:

  1. Bab menganyam memang ada masalah tapi bab memakannya no problemo :-)

    BalasPadam
  2. @akubiomed

    ha ha..tak pe lah ada yang nak makan, takut tak ada yang sudi makan je tangan orang jantan membalutnya..he he

    BalasPadam
  3. Salam sahabat

    Best keptupat palas (hehe orang Utara mesti kata best kan)

    Terima kasih share link
    Baik hati as usual :)

    Selamat bersahur
    Umi

    p.s Umi tak shoot vid baru
    sebab sound trouble lol
    batuk & demam
    blogwalk sikit2

    BalasPadam
  4. hehehe...wani org utara. so ketupat daun palas wajib la ader...p wani x reti pun nak anyam...segala jenis ketupat x reti. tw mkn je...hehehe

    BalasPadam
  5. saya belajar lepas tu lupa.. belajat balik.. lupa balik... last2 fedup..

    BalasPadam
  6. abah saya champion buat ketupat palas ni. Dah merata makan ketupat palas ni tapi x bleh lawan yg abah saya buat.

    BalasPadam
  7. lama betul kami tak buat ketupat palas ni..
    dulu masa kecik2 rajin le tolong nenek,
    skang ni bukan main malas lg,
    tp rasanya belah kpg mertua ada buat kot,
    dpt juga merasa..:)

    BalasPadam
  8. ....seminggu lagi, buat amali ilmu ini. Hehe

    BalasPadam
  9. salam
    dulu2 pernah juga balut ketupat palas ni
    sekarang ni ntah ingat ke lagi cara nak balut

    yang pasti, masih ingat cara nak makannya
    hehe

    BalasPadam
  10. pergh...saya teringin nak makan ketupat ni..asyik ketupat biasa je..hehe

    BalasPadam
  11. :D Sudah boleh practice mulai hari ini.

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum...

    Moga saudara sihat hendaknya..
    Dulu pernah belajar now dah lupa caranya..

    BalasPadam
  13. pernah cuba tapi sakit tangan2.. :)

    BalasPadam
  14. Salam encik Zul..
    ni yg tak sabar nk blk kg ni..
    kat rumah mak sorang je yg pndai balut ketupat ni.. kami2 dah try tpi x jadi.. last2 mak cakap, x payah buat sbb x cantik.. hehee..

    BalasPadam
  15. huh!! ktorg orang selatan tak balut ketupat ni.hehehe. ketupat bawang reti lah -..-

    BalasPadam
  16. reti tapi buat2 reti.. balun jer.. asal tiga segi.. hik3

    BalasPadam
  17. nak belajar menganyam ketupat...

    BalasPadam
  18. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam
  19. awalnya buat ketupat? sempat ke menjelang raya ni..huhu

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA