Perkahwinan Sesama Jantina Kini Di Benarkan Di New York



Albany, New York (Bernama) - Gabenor New York, Andrew Cuomo meluluskan perkahwinan sesama jantina di New York pada Jumaat lepas, kemenangan utama bagi hak-hak gay menjelang  pilihan raya 2012  presiden dan kongres.

New York akan menjadi negeri keenam di AS dan paling ramai penduduk untuk membenarkan perkahwinan sesama jantina (gay). Senator Negeri mengundi 33-29 pada petang Jumaat untuk meluluskan undang-undang perkahwinan dan kesaksamaan Cuomo. Undang-undang itu juga memberi pasangan gay hak untuk perceraian.


 
Orang ramai bersorak gembira di Stonewall Inn selepas dewan senat New York meluluskan rang undang-undang membenarkan perkahwinan sesama jantina di sana pada 24-Jun-2011 yang lepas.PHOTO: Reuters


NOTA: Ermmm..satu lagi kemenangan buat kaum gay yang di beri hak mereka di negara barat. Harapan saya, tidaklah sampai sehingga ke negara kita budaya ini di bawa. Atas nama kebebasan, perlukah kita menjadikan dunia kembali ke zaman Nabi Luth AS? Sesama kita renungkan..
"Apakah penduduk negeri itu merasakan aman dari bala Allah pada waktu malam ketika mereka sedang tidur. Apakah penduduk negeri itu merasa aman dari bala Allah pada waktu pagi sedang mereka bermain atau bekerja. Apakah mereka merasa aman dari azab Allah (jadi mereka boleh hidup berseronok hingga melanggar hukum Allah). Tidaklah yang merasa aman dari azab Allah melainkan orang yang rugi." (Al-A’raaf 98-99)






Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Sabtu, Jun 25, 2011

15 Komen:

  1. Habih punoh.Suke sangat menang didunia.Pada hal mintok bale ter...

    BalasPadam
  2. Makin teruk dah dunia ni.
    Kalau ada kawan-kawan yang ke NY tu, jaga-jaga sikit yer.... :)

    BalasPadam
  3. salam
    tunggu masa jer tu kot... huhu

    BalasPadam
  4. astaghfirullahalazim..
    moga dijauhkan dari umat Islam..

    BalasPadam
  5. Sallam,

    Tak lama lagi pupuslah mereka tu sebagaimana pupusnya kaum Nabi Luth.

    BalasPadam
  6. Mungkin inilah tafsiran kebebasan mengikut acuan barat. Dunia semakin sakit..

    BalasPadam
  7. huh berat dah nih, jgn ade org islam kat malaysia ni mintak nok kawin sejenis ni udah lah

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama25 Jun, 2011

    kesimpulannye, jgnla plih pemimpin kaki liwat dan zina....

    BalasPadam
  9. Ada juga yang suka masuk ikut pintu belakang walaupun pintu depan di sediakan..

    BalasPadam
  10. salam
    memang punah

    aku selalu hairan kenapa mereka suka lari dari lumrah kejadian

    kenapa tak makan melalui telinga atau hidung
    masih juga makan melalui mulut

    BalasPadam
  11. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Jom Terjah entry terbaru ??
    generasi kawasaki ninja dan kips

    DALIL DARI SUNNAH TENTANG HARAMNYA HOMOSEKSUAL
    [a]. Rasullullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda.
    “Artinya : Barangsiapa yang kalian dapati melakukan perbuatan kaum Luth, maka bunuhlah kedua pelakunya” [HR Tirmidzi : 1456, Abu Dawud : 4462, Ibnu Majah : 2561 dan Ahmad : 2727]

    [b]. Dari Jabir Radhiyallahu ‘anhu, dia berkata bahwa Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda.
    “Artinya : Sesungguhnya yang paling aku takuti (menimpa) umatku adalah perbuatan kaum Luth” [HR Ibnu Majah : 2563, 1457. Tirmidzi berkata : Hadits ini hasan Gharib, Hakim berkata, Hadits shahih isnad]

    [c]. Dari Ibnu Abbas Radhiyallahu ‘anhuma, dia berkata bahwa Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda.
    “Artinya : Allah melaknat siapa saja yang melakukan perbuatan kaum Luth, (beliau mengulanginya sebanyak tiga kali)” [HR Nasa’i dalam As-Sunan Al-Kubra IV/322 No. 7337]

    [d]. Dari Ibnu Abbas Radhiyallahu ‘anhuma berkata bahwa Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda.
    “Artinya : Allah tidak mau melihat kepada laki-laki yang menyetubuhi laki-laki atau menyetubuhi wanita pada duburnya” [HR Tirmidzi : 1166, Nasa’i : 1456 dan Ibnu Hibban : 1456 dalam Shahihnya. Keterangan : hadits ini mencakup pula wanita kepada wanita]

    [e]. Dari Abdullah bin Amr bin Al-Ash Radhiyallahu ‘anhu bahwa Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda.
    “Artinya : Itu adalah liwat kecil, yakni laki-laki yang menggauli istrinya di lubang duburnya” [HR Ahmad : 6667]

    BalasPadam
  12. jangan di malaysia sudah....

    BalasPadam
  13. Apa laa yg bess sgt kahwin sejantina ni...eeee...

    Hi all,

    Help Me to Win House Make Over Worth 15K

    1st like this page, http://www.facebook.com/nipponpaintblobbies?ref=ts&sk=photos#!/nipponpaintblobbies?sk=wall

    Then search for Si Tikus Bisa Menulis at http://www.facebook.com/nipponpaintblobbies?sk=app_146717525397132 and click like ;)

    Please spread it!

    Thank you in advance. Really appreciate that :)

    100 lucky voter akan memenangi Limited Edition Blobby Plush Toy...so apa lagikk. Voting berakhir pada 10th July 2011

    BalasPadam
  14. Dah rosak dah masyarakat kat sana tu, minta di jauhkan dari terjadi di negara kita.

    BalasPadam
  15. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA