Transformer Pemetik Api | Kreatif



Salam semua, mulai hari ini dari kita buang sahaja pemetik api yang terpakai,apa kata kita mulakan aktiviti kreatif ini. Membuat model motosikal cute sebegini. Selain dari aktiviti masa lapang, boleh sahaja dijadikan koleksi peribadi mahupun di jual.Selamat mencuba.


Buat para suri rumah juga boleh mencubanya.Selain menambah pendapatan keluarga jika terjual, secara tak langsung menggalakkan suami yang merokok agar berhenti merokok.Bagaimana caranya? Ambil sahaja pemetik api yang masih di gunakan sebagai bahan asasnya..he he..wassalam.



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Isnin, Januari 17, 2011

35 Komen:

  1. salam,
    fuhh.. jenuh klo nak ajar anak murid buat ni..

    BalasPadam
  2. @cikgu isza

    Bolehlah ajar nanti
    kira program KOKO la ni
    aktiviti petang hari..
    layannn..he he

    BalasPadam
  3. hehehehhheheheh! transfomers abis ni :)

    BalasPadam
  4. bukan basa anok murid je...cikgu pun pening nok mengajo subjek nih...

    ape2 pun memang kreatif org nih

    BalasPadam
  5. kreatif tu tul la tapi kalu dapat kat bebudok skuloh mau ngembus dulu baru main transformer nih

    BalasPadam
  6. salam bang,
    wah kreatif sungguh..pandai lah dr pemetik api leh jd motorbike...

    BalasPadam
  7. perghh...ini sangat kretip...kena simpan la pemetik api pas ni...

    BalasPadam
  8. salam

    hahaha comeynyer... kalau arwah abah saya masih ada, mesti saya leh try wat sb arwah byk koleksi pemetik api ni..skrg dh tak de sapa:(

    BalasPadam
  9. assalamualaikum abg zul..ini subjek kemahiran hidup moden...

    BalasPadam
  10. ini, kalo dpt kat anak2, leh jadik koleksi nih!

    BalasPadam
  11. Wuih..nanti kome pakat pakat dengan Yassin ngumpul lighter..

    BalasPadam
  12. Salam zul kalau kreatif macam2 bender boleh jadi.. kawan kalau lighter dah abis gas buang aje
    :) *En syed ok tu hehehe..

    BalasPadam
  13. gile memang kreatif ler ! aku suke...heheh

    BLOG GEMPAKZ SIOT

    BalasPadam
  14. Salam Zul,

    Eh...eh.... memang kreatif. Kakak pun terpesona. Kalau yang pemetik besar tu motornya akan jadi besar juga... Hebat idea ini.

    BalasPadam
  15. jadi motor tuh... cantik2.. tengok macam senang.. tapi??

    BalasPadam
  16. Macam ni pun boleh ada.. Kreatif betul daa...hu3

    BalasPadam
  17. laa tak sangka bole jadi motor..
    duk buang saja je rugi sungguh kalo tak ade beratus moto cute ni..hehe
    bole cuba ni, thanks bro..:)

    BalasPadam
  18. Assalamualaikum...

    Cantik, kreatif...bolehlah cuba..:)

    BalasPadam
  19. salam

    mana pemetik api aku ni?
    sapa ambik?

    BalasPadam
  20. Salam..

    Rajinnya en. zul rosakkan pemetik api tu...
    Masa di kg dulu, bapa saudara saya ajar buat bawah pemetik api bagi jadi bulat tanpa merosakkan pemetik api tu...

    BalasPadam
  21. @tehr

    Cuba intai Mrs anda ada buat
    kreativiti saya ni tak?he he..

    BalasPadam
  22. transformer ni kalau dapat kat budak sekolah..penuhlah dalam kocek..

    BalasPadam
  23. Duu hairan tengok sape2 yang marah hanya kerana pemetik api hilang. rm1 seringgit jerrr..gi jer lah beli..kecoh betul...sekarang baru aku tahu kenapa diorang marah...hohohohoho

    BalasPadam
  24. ha..ha...entah kenapa..masa dulu aku tak suka lighter (sekarang tak hisap dah) tapi aku pakai mancis...senang korek telinga...huhu

    BalasPadam
  25. kreatif + inovatif = sangat hebat..

    BalasPadam
  26. woo... mmg smart moto tu :)

    BalasPadam
  27. teringat mase skola du salu buat..hehe

    BalasPadam
  28. mmg kreatif tapi susah nak try sebab saya x guna pemetik api sbb tak merokok. xpe nnt curi yg member punya.

    BalasPadam
  29. uih!!!
    susah juga nak buat ni..
    ehheee

    BalasPadam
  30. salam.
    susah tu kalau nak transform
    dari pemetik api kepada motor. huhu

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA