Lagi Gambar Himpunan HKR #KL112 Di Stadium Merdeka


Tak tahu angka mana yang betul, ada yang kata sekitar 45,000 dan ada yang kata mencecah 80,000 orang yang hadir. Tapi tak kurang juga yang mengatakan sehingga ke angka 500,000 hadirin yang datang dan sampai tak boleh lagi nak masuk ke dalam Stadium Merdeka dan hanya sekadar berlegar-legar di sekitar luar Stadium Merdeka.


Ada yang kata gambar ni superimposed dan saya bukanlah pakar tentang itu. Pada pandangan saya nampak macam betul je sebab saya tak berkesempatan hadir sama ke sana. Sempat jumpa beberapa adik-adik yang berpakaian baju kuning sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat di sekitar KLCC dan bertanya mereka,"sampai ke sejuta orang dik?". Jawab si adik, "dekat dah bang, saya pun sampai tengok melaut manusia".

Jadi, wallahualam..pada fikiran saya. Khabarnya juga, nasib agak baik himpunan anjuran pakatan pembangkang kali ini, tiada langsung insiden yang tidak diingini berlaku. Semuanya dalam keadaan baik dan tiada tindakan provokasi oleh pihak tertentu. Tahniah buat penganjur yang telah berjaya mengawal situasi. Cuma nak tahu, tercapaikah agenda mereka kali ini?



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Sabtu, Januari 12, 2013

8 Komen:

  1. baguslah takde insiden. kesian org kat kl menempuh jem..

    BalasPadam
  2. tentang jem tu tak pelik
    memang KL hari2 pun jem...
    tengok bila provokasi tiada semua aman...

    BalasPadam
  3. Hari ini saya ada sesi dengan Amanz dan JomSocial di KL. Perjalanan pergi dan pulang tidak ada masalah mungkin laluan tidak menghala ke sana.

    BalasPadam
  4. salam
    alhamdulillah semuanya aman

    BalasPadam
  5. tau doh ado perhimpunan buat gapo tubik bndar nyo.... tok ko pelik

    BalasPadam
  6. Peserta himpunan : dari segi angka,kutipan derma mencecah 200 ribu lbh,secara logik peserta mgkn hmpr sama bilangan atau jauh lbh dr tu. stgh juta x pelik ,org ats pagar perlu lebih celik mana yg HAQ dn mana yg batil utk sebuah negara yg betul2 Islam!

    BalasPadam
  7. nampaknya komen peserta HKR 2013 lebih berat sebelah...bukan bagi pandangan tu...tak boleh pakai

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA

Carian Blog