Ular Pelik Yang Ada 2 Kepala Depan Belakang ?

Ia berbunyi seperti sesuatu daripada filem sains fiksyen, tetapi untuk sebuah keluarga di Greenwood County, South Carolina, ular berkepala dua ini adalah sesuatu yang nyata, dan pengalaman ini benar-benar menarik perhatian ramai.


Perkara yang paling pelik tentang makhluk ini, kepalanya tidak berada sebelah menyebelah, tetapi kepala ular mempunyai satu kepala pada setiap hujung badannya. Kedua-dua kepalanya seolah-olah mampu untuk mengawal dan terdapat dua lidah selain empat mata.

Seorang pekerja menemui ular 'smallish' yang kelihatan ganjil berhampiran rumah di Savanna dan menyerahkan kepada saudara beliau Logan dan Preston. Kedua-dua kanak-kanak ini telah menunjukkan ular tersebut kepada rakan sekelas mereka, sumber Fox News 8.

Ular berkepala dua sebegini tidak pernah didengari sebelum ini dan menurut sumber National Geographic, kepala terbentuk sama seperti cara jenis kembar Siam. Biasanya, ular berkepala dua mempunyai kepala sebelah menyebelah, tidak seperti ular ini.

Ahli Biologi di Jabatan Ware Shoals High School mengenal pasti makhluk ini sejenis ular bumi yang tidak berbisa. Nasib baik, walaupun dengan dua kepala, jenis ular ini tidak merbahaya yang hanya tumbuh kepada kira-kira 10 inci sahaja panjangnya. SUMBER



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Selasa, September 25, 2012

9 Komen:

  1. jarang jumpa.. boleh jual nih.. heheh

    BalasPadam
  2. guane nok bergerak yek, 1 nak kesini 1 lg nak kesana :)

    BalasPadam
  3. sekali tengok kepalanya macam belut pun ada. kurang faham maksudnya ular bumi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ular bumi bermaksud
      ular di atas darat
      bukan air kalau tak silap
      saya Bro..he he

      Padam
  4. salam
    belum pernah tengok gak ni
    jangan2 di negara kita juga ada ular macam ni

    BalasPadam