Lubang Misteri Yang Terus Misteri Dan Terbaru Di Lebuhraya China

Sepasukan polis terpaksa melakukan operasi mencari dan menyelamat sehinga lewat malam kelmarin, apabila secara tiba-tiba sebahagian lebuh raya di jalan Xiangjiang, wilayah Hunan, China, roboh lalu membentuk sebuah lubang besar.

 
Lubang jerlus di lebuhraya China

Kejadian itu turut meranapkan sebuah kereta dan meragut nyawa seorang pemandu akibat terjerlus ke dasar lubang misteri berkenaan. Lubang berkeluasan 30 meter persegi itu terbentuk pada laluan paling sibuk dalam wilayah berkenaan.

Menurut anggota penyelamat, mangsa yang terperangkap itu, gagal diselamatkan selepas usaha mengenal pasti dasar lubang tersebut menemui jalan buntu. Siasatan masih dilakukan bagi mencari punca terjadinya lubang misteri tersebut.(SINAR HARIAN)


 
Lubang jerlus misteri di Guatemala

Masih ingatkah dengan lubang misteri yang paling menggemparkan di Guatemala ini?Lubang misteri yang sebesar padang bola dan kedalamannya sehingga kini tidak dapat di hitung kerana terlalu dalam sehingga mencecah puluhan kilometer dalam.

Lubang jerlus misteri di Guatemala ini yang terjadi di kawasan perumahan sampai sekarang belum ditemui sebab terjadinya lubang yang besar dan kedalaman yang tidak terkira mana dasarnya. Memang menakutkan apabila lubang jerlus secara tiba-tiba sebegitu di kawasan yang padat dengan penduduk.

Sehingga sekarang, ahli sains sendiri tidak dapat menyelesaikan misteri di sebalik lubang-lubang jerlus misteri di seluruh dunia dan ianya akan terus kekal menjadi misteri. Setakat ini belum pernah terjadi di negara kita, harapan semoga di jauhkanlah (nauzubillah).


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Sabtu, Julai 07, 2012

13 Komen:

  1. assalam, Allah Maha Besar, dan terserahlah pada-Nya utk melakukan apa sahaja yg sebenarnya memberi keinsafan buat mereka yang berfikir, Wallahuallam

    BalasPadam
  2. ke bekas tapak cari gali ke pape..
    hmm ujian allah..

    BalasPadam
  3. Dunia dah tua.Dia bagi peringatan tu.

    BalasPadam
  4. Allah...misteri tak terungkai

    BalasPadam
  5. dunia dh semakin sakit
    peringat utk kita semua

    BalasPadam
  6. perlu kajian lanjut..semakin byk lubang2 jerlus ini berlaku..

    BalasPadam
  7. sukar nak jawab misteri ni...

    BalasPadam
  8. Lubang apakah itu besar sungguh dan dalam?

    BalasPadam
  9. subhanallah. dasar lubang tak boleh dikenalpasti, adakah satu peringatan untuk kita

    BalasPadam
  10. boleh plak bulat macam tu plakk..

    BalasPadam
  11. Tanpa Nama10 Julai, 2012

    Teringin nak masuk ke dalam lubang tu, mungkin ada "something" yang tersembunyi kat dalamnya.

    BalasPadam