Iklan PTPTN Di Innity Dan Nuffnang



Salam semua, bukan kebiasaan saya mengKLIK iklan yang tersiar di blog saya, tetapi iklan dari Innity ini benar-benar menarik perhatian saya. Juga menarik , iklan dari Innity ini membawa anda ke laman web Nuffnang, salah satu pengiklan yang popular di kalangan para blogger di Malaysia. 

Iklan ini adalah penerangan berkenaan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional, juga dikenali PTPTN yang heboh diperkatakan kebelakangan ini dan sedikit sebanyak digunakan dalam kancah politik tanahair. Antara yang terdapat pada laman web Nuffnang tersebut, jom sama-sama kita baca.

Adakah anda sekarang masih belajar atau merancang untuk melanjutkan pengajian? Sekarang anda tidak perlu lagi bimbang tentang pembayaran yuran pengajian dan perbelanjaan hidup kerana Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) sentiasa sedia membantu dan berupaya untuk memastikan masa depan serta kejayaan anda terjamin.

Sejak penubuhan PTPTN pada tahun 1997, PTPTN telah berjaya membantu ramai pelajar melanjutkan pelajaran mereka ke peringkat pengajian tinggi. Dengan bantuan kewangan daripada kerajaan melalui PTPTN, segala masalah kewangan yang anda mungkin hadapi boleh diselesaikan dengan mudah sekali.

Apa yang anda perlu tahu tentang PTPTN? Antaranya adalah :

1-Pada tahun 2011 sahaja, PTPTN telah membantu seramai 227, 209 mahasiswa dan mahasiswi melanjutkan pelajaran mereka ke tahap Menara Gading.

2-Tahukah anda, jika anda mendapat keputusan yang cemerlang dengan Ijazah Sarjana Muda dengan kepujian Kelas Pertama, anda akan dikecualikan untuk membayar balik pinjaman PTPTN? Ini bererti bahawa segala pembiayaan pendidikan anda adalah PERCUMA!

3-Apabila anda memohon pinjaman PTPTN, ia juga cukup untuk menampung sara hidup anda di IPT. Bermakna, anda tidak perlu lagi bimbang tentang yuran pengajian bayaran sewa dan sebagainya.

4-Untuk makluman semua, pinjaman PTPTN hanya mengenakan kadar upah sebanyak  1% sahaja. Ini jelas terbukti bahawa dakwaan sesetengah pihak PTPTN hanya mampu kutip 10% sahaja adalah tidak benar.

5-Kerajaan Malaysia juga memberi subsidi yuran pengajian kepada pelajar. Sebenarnya, yuran yang dibayar hanyalah 9.2% daripada jumlah keseluruhan. Selebihnya 90.8% dibiayai oleh kerajaan!


Sebenarnya Turki tidak menawarkan pendidikan percuma sehingga tahap tertiari. Apa yang ditawarkan secara percuma di Turki hanyalah pendidikan sehingga gred 12. Oleh itu, warga Nuffnang, sila menggunakan peluang yang sedia ada ini untuk memastikan kejayaan anda terjamin. Sila kunjungi laman web rasmi PTPTN di http://www.ptptn.gov.my/ untuk keterangan yang lebih lanjut.


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Sabtu, Jun 16, 2012

9 Komen:

  1. rasa tanggungjawab sosial nuffnag dihargai.. :)

    BalasPadam
  2. Semoga dengan penerangan ini semua yang kabur menjadi jelas & jernih!

    BalasPadam
  3. hmmm satu pendekatan yg menarik :)

    BalasPadam
  4. ramai bloggers=pelajar IPT. elok sangatlah tu.. :-)

    BalasPadam
  5. Harap-harap anak dapat menerima bantaun pinjaman pelajaran pada masa hadapan.

    BalasPadam
  6. Nuff pun jalankan tanggungjawab sosial dia...terbaik!!!

    BalasPadam
  7. salam
    semua dah masuk iklan sekarang ni
    tak nampak pula keluar kat blog kawe

    BalasPadam
  8. bagi aku, itu cukup bagus.

    BalasPadam
  9. siapa ada hutang tu, bayarlah cepat ye..

    BalasPadam