Tokyo Skytree Menara Tertinggi Di Dunia (Gambar)

Skytree diiktiraf oleh Guinness World Records pada 17-November-2011 sebagai menara tertinggi di dunia mengatasi Menara Canton di China (600 meter). Binaan tertinggi di dunia ketika ini ialah Burj Khalifa di Dubai (828 meter). Skytree bertindak sebagai menara pemancar bagi televisyen dan radio, selain bakal menjadi tarikan terbaru pelancong di Jepun. 




Menara tertinggi di dunia dan mercu tanda terbaru Jepun, Tokyo Skytree, dibuka kepada umum, 22-Mei-2012 lepas. Hampir 8,000 pelawat telah menggunakan lif laju untuk tiba ke dek peninjau terletak di menara setinggi 634 meter itu pada hari pertama pembukaannya kepada orang awam. 

Khabarnya pelawat dilaporkan terpaksa berbaris panjang lebih seminggu untuk mendapatkan tiket masuk dan naik ke atas menara tersebut sebelum ini. Memang bakal menjadi daya tarikan baru di Jepun menara ini. Dapatkan info lebih lanjut berkenaan menara terbaru tertinggi di dunia ini di SINI.



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Khamis, Mei 24, 2012

19 Komen:

  1. Hebat menara ni.. Tersergam indah! Mercu tanda Tokyo yang baru.

    BalasPadam
  2. Makin banyak manusia membina bangunan yg tinggi...mungkin bertetapan dengan tanda2 akhir zaman.

    BalasPadam
  3. salam
    berlumba2 mereka ni buat bangunan tinggi
    nampak terletak pada lokasi yang sesuai tu

    BalasPadam
  4. peh, gayat aku tengok bangunan-bangunan ni..

    BalasPadam
  5. gempa camne le gamak nyer kan??

    BalasPadam
  6. Tinggi menara ni, hampir sama ngan yg kat dubai tu

    BalasPadam
  7. assalam, bangunan ni kalis gempa ke? gayat bila terbayang berada di situ bila gempa..

    BalasPadam
  8. Memuncak tngginya yak.. gayat weh kome kalau duk tempat tinggi tu ...

    BalasPadam
  9. semua berlumba2 nok duduk tempat tinggi yek :)

    BalasPadam
  10. gayatnya koi klu naik menara nih...

    BalasPadam
  11. hebat,,tinggi sangat tu,,,aku naik menara taming sari kat melaka pun dah gayat,,,,

    BalasPadam
  12. cukup tinggi pas ni nak tinggi mana lagi?

    BalasPadam
  13. bila gempa bumi menara tumbang..

    BalasPadam
  14. sampai seminggu kena berbaris. rakyat jepun ni beri sokongan baik demi pembangunan negaranya walaupun dah maju.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua sibuk nak jadi antara
      yang terawal naik..gamaknya
      siap berkhemah deme tu nak
      tunggu kaunter tiket di buka :)

      Padam
  15. makin banyak menara tinggi..takut lak

    BalasPadam
  16. pergh lamanya nk bli tiket..kene beratur seminggu tu..huhu..x nek pon xper..

    BalasPadam
  17. Assalam..
    Nampak cantik...
    teringin nak naik..

    BalasPadam
  18. Sudah tentu akan menjadi tarikan pelancong tempatan dan luar negara.

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA