Manchester City Juara English Premier League 2011-2012

Manchester City menjadi Juara Liga Perdana Inggeris  setelah 44 tahun.


Gol saat akhir penyerang Sergio Aguero membantu Manchester City menewaskan lawan Queen Park Rangers (QPR) dengan 3-2 sekali gus menjulang trofi Liga Perdana Inggeris (EPL) musim 2011-2012.

Dalam kemuncak perlawanan EPL di Stadium Etihad itu menyaksikan City muncul juara buat julung kalinya dalam tempoh 44 tahun sejak 1968. Sementara itu, Manchester United menundukkan Sunderland dengan 1-0.

Walaupun kedua-dua Manchester berkongsi 89 mata, tetapi pasukan di bawah teraju Roberto Mancini mendahului sebanyak lapan jaringan meninggalkan pasukan pimpinan Sir Alex Ferguson.



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Isnin, Mei 14, 2012

12 Komen:

  1. kome x kisah yg mana menang
    janji jangan Man. Utd hehehehehe

    Tahniah Man City

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tahniah juga dari Koi
      buat yang menang..yang
      kalah jangan sedih..

      Padam
  2. Man City dah menang ... ok la tu, tapi bukan bermakna City akan terus mendominasi. Nak menang musim ni pun agak2 payah juga kan. Aku tetap Man Utd

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasa dah Bro..
      adat main bola..
      ada menang dan
      ada yang kalah kan?

      Padam
  3. pernah ke stadium manchester city (^^,)

    http://dunianorain.blogspot.com/2011/12/bukan-peminat-manchester-city-juga.html

    BalasPadam
  4. Hahaha... X sempat nk tengok bola... Adeh2...

    Ehhh... Aok nie orang pahang kn... pahang kat ane? koi temeloh... Hahaha... Jarang kenal dengan rodong blogger pahang nie... :D

    BalasPadam
  5. Nampak gaya peminat MU berputih mata.

    BalasPadam
  6. hanya kekalahan dri segi teknikal lebihan jaringan gol..cuba ag utk musim depan..hehe

    BalasPadam
  7. Peminat dan penyokong City nampak senyum lebar tu
    Tahniah
    Tahun depan MU rampas balik
    HehePem

    BalasPadam
  8. Assalam..
    Bukan kaki bola jadi tak tau nak sokong mana satu..

    BalasPadam
  9. setelah 44 tahun,,akhirnya city berjaya jugak..

    BalasPadam
  10. ... dari berita yang kami baca, Manchester City sudah mengidamkan anugerah ini berbelas tahun lamanya.

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA

Carian Blog