AMARAN : Peragut Pencuri Perompak Akan Dibelasah?

AMARAN KERAS !



Kerana kejadian jenayah yang membabitkan kejadian ragut, kecurian dan rompakan sering berlaku di kawasan perumahan sekitar Ampang hampir setiap bulan. Sikap prihatin penghuni kawasan perumahan telah membuat satu papan tanda amaran keras kepada penjenayah agar tidak melakukan jenayah mereka di sana, sehingga tertangkap oleh penduduk di kawasan berkenaan nanti. Balasannya peragut, pencuri dan perompak akan dibelasah?

NOTA: Ermm..langkah yang prihatin dalam menangani jenayah di kawasan setempat, tanpa perlu menunggu pihak berkuasa. Tapi harapan saya, janganlah diambil tindakan sendiri. Sebaiknya, serahkan saja pada pihak berkuasa penjenayah tersebut selepas di tangkap. Kalau nasib tak baik, mati pula penjenayah tersebut selepas di belasah, tak pasal-pasal warga yang prihatin pula ke tali gantung nanti.


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Selasa, Mei 15, 2012

13 Komen:

  1. Pergh.. Amaran keras tu!

    Post Terbaharu Saya - Android Pertama Saya

    BalasPadam
  2. Mesti penduduk kampung nie ..garang2 orangnya...
    boleh mati kena belasah tu...
    mesti penjenayah tu takut gila...
    mungkin kerukunan penduduk kampung kat sini...

    wassalam....

    pls : Kalu free nanti visit myblog dan komen k...jgn lupa jd follower..

    BalasPadam
  3. Wah penduduk di taman ini garang-garang belaka. Janganlah buat pasal nahas nanti. :-)

    BalasPadam
  4. penjenayah tu lebih ganas dari depa sbnarnya..xperla sedas dua..pastu bg kat polis lak..huhu

    BalasPadam
  5. kalau berani cuba la tu :)

    BalasPadam
  6. Salam, hebat amaran tu kalau buat juga
    harus mendapat padahnya yak :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. W_salam..
      warning dah warning..
      agaknya memang tak makan
      warning akan kena la kan?

      Padam
  7. Assalam...
    Penduduk yg prihatin tu...

    BalasPadam
  8. Sekarang ni penjenayah pun dah teruk.

    BalasPadam
  9. Salam
    Penjenayah dah sedia maklum semua ni
    Dan mereka memang sanggup ambil risiko
    Harapnya jangan belasah sampai mati dah la

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama16 Mei, 2012

    BELASAH UTK TANGKAP SUDAH LA, LEPAS TU SERAH PADA POLIS. JANGAN BELASAH UTK HUKUM.

    MAT JERONTOT

    BalasPadam
  11. Kalau di Indonesia mmg dah kena bakar kalau mencuri..polis datang ambik mayat jer.

    BalasPadam
  12. sekurang-kurangnya papan tanda itu memberi amaran awal dari tidak ada amaran langsung.

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA

Carian Blog