AC Milan vs Barcelona | Live Champions League Quarterfinal 1st Leg | San Siro 29th March



Pemain tengah Barcelona Gerard Pique, mengingatkan rakan sepasukannya agar berhati-hati dengan pemain penyerang berkaliber AC Milan, Zlatan Ibrahimovic jika tidak mahu berputih mata dibolosi banyak gol dalam perlawanan suku akhir pertama Liga  Juara-Juara esok pagi(waktu Malaysia).

Tetapi jurulatih AC Milan memberi bayangan mereka perlu merendah diri ketika melayan kunjungan Barcelona di San Siro dalam saingan suku akhir pertama Liga Juara-Juara, 29 Mac. Saksikan secara langsung (live) di Astro ESPN 812 dan ESPN HD 832.

Selepas menang 2-1 ke atas Roma Sabtu lalu, jurulatih Milan Massimiliano Allegri berkata, menjelang perlawanan suku akhir pertama nanti, Allegri lebih berminat untuk menumpukan perhatian pada bahagian serangan pasukannya berbanding pertahanan.
"Sama ada anda bermain secara bertahan dan kemudian menghambat mereka melalui serangan balas yang mungkin nampak sukar.Atau melakukan apa yang biasa kami lakukan di laman sendiri ketika perlawanan peringkat kumpulan, namun kami melakukan beberapa kesilapan," kata Allegri.
Kedua-dua pasukan pernah bertembung dalam saingan peringkat kumpulan awal musim ini dengan Barcelona mendominasi perlawanan yang berakhir dengan seri 2-2 pada perlawanan di Sepanyol dan menang 3-2 ketika di Itali.

Note: Catch AC Milan vs Barcelona, Quarterfinal 1st Leg, San Siro, 29th March live on ESPN 812 and ESPN HD 832.



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Rabu, Mac 28, 2012

9 Komen:

  1. sama hebat ni
    kome vote milan :)

    BalasPadam
  2. Go Barca.....Go for Champion

    BalasPadam
  3. ini sepertinya yang paling seru dibandingkan 8 besar yang lain..

    BalasPadam
  4. paling tension dok kedai mkn, tgh sedap2 tgk cite kite, ada lak hamba Allah gi tukar ke channel bola.. rasa nak bakor jer..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha ha..tension nampak?
      priority kedai mamak
      pada peminat bole..he he

      Padam
  5. salam
    aku pilih barca je

    BalasPadam
  6. barca boleh ni..tp milan power gak..hehe

    BalasPadam
  7. Sekadar seri 1-1 di san siro, jumpa kamu di Nou Camp

    BalasPadam
  8. barcelona boleh menang melawan ac milan dekat nou camp sekadar 1-0

    BalasPadam