Wanita : Lain Di Mulut Tapi Lain Di Hati



 
Wanita @ Gadis @ Perempuan

MULUT KATA: Saya tak pernah sukakan awak!
REALITI: (Maaf.. saya tipu awak dengan kata-kata saya)

MULUT KATA: Mulai hari ni, saya tak nak jumpa awak lagi!
REALITI: (Tapi lepas ni, saya yakin yang saya akan rindukan awak)

MULUT KATA: Saya harap saya tak pernah jumpa awak dan jangan bimbang, mulai hari ini, saya akan lupakan awak!
REALITI: (Bukan senang nak lupakan awak..kehadiran awak dah sebati dalam hidup saya..)

MULUT KATA: Awak... saya benci awak sangat-sangat!
REALITI: (Awak.. sebenarnya saya sayangkan awak sangat-sangat!)

MULUT KATA: Saya tak nak tengok awak lagi, pergi,pergiiii!!!!
REALITI: (Awak... saya tak nak awak pergi...T_T )

NOTA: Wanita, kadang-kala apa yang keluar dari mulut munggil mu tak sama dengan apa yang sebenarnya tersembunyi di sudut hati mu. Betul tak? Sukar menduga apa yang terkandung dalam sanubari mereka, makhluk Allah yang begitu unik dan penuh kontroversi !


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Isnin, Oktober 10, 2011

27 Komen:

  1. lelaki pun ada masa susah juga nak ramal uhuk3

    BalasPadam
  2. assalam zulkbo

    Kalau kena pasangan kekasihnya lurus bendul. percaya apa yg telah dilafazkan, teramat rugi perempuan tu kan :D

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum..

    Moga saudara sihat hendaknya dengan izin~Nya..

    Hati hendaklah dididik, apabila perasaan syak (ragu-ragu) itu besar, maka tidak perlu diperhatikan kerana akan mengakibatkan was-was.

    BalasPadam
  4. lelaki pon ada yang macam itu, kan..? :)

    BalasPadam
  5. slm en.zul...
    semoga ceria di pagi isnin...

    hahhaha...
    mmg la ppuan mcm tu...
    kdg2 malu nak luahkan perasaan sbnr... ;)

    BalasPadam
  6. setuju... kadang2 kala utk menjaga hati dan perasaan, byk perkara tidak ditunjukkan :)

    BalasPadam
  7. Lambut sama itam,ati lain2 maaa....Sikalang ale melah jambu woo....

    BalasPadam
  8. macamana Tuan Zul tau semua nih hehehe

    BalasPadam
  9. hehehe..perempuan ni kan pemalu. Tak kan nak ckp terus terang kot.

    P/s: Lama sgt ke mak x dtg sini..tau2 dah berumah baru en zul kita nih!!

    BalasPadam
  10. Hahahahaha..suka post nie , wanita kan di lahirkan dengan sifat yang pemalu.. bak kata orang malu tapi mahu hahahahaha~

    BalasPadam
  11. WANITA ohh wanita..sangat penyayang sifatnya.....

    BalasPadam
  12. salam encik Zul..
    ada betulnya juga..
    kekadang sukar tuk tafsirkan diri sendiri..
    mulut kata tidak, tpi hati kata ya.. dan itulah sebaliknya..

    BalasPadam
  13. salam...wah setuju sgt..
    maka rugilah bagi lelaki yg tak memahami makhluk yg istimewa ini :D

    BalasPadam
  14. Salam Zul, Tul dah org pompuan mmg gitu kalau diredik kang nangis puloks :)

    BalasPadam
  15. haa..daoi biar benar bro huu..rasanya mmg bgtulah hawa di cipatkan tapi dema kaum yg baik dna mudha dideka tau

    BalasPadam
  16. bagus entri ni...mmg la tak sama dr mulut.wanita ni suka memendam dan berselindung.nak2 dgn org yg dia cinta.klu sakit hati pun blh ckp lg..saya ok..saya tak marah..hehe.

    BalasPadam
  17. kesimpulannyer?
    sama-samalah kita memahami..
    :D

    BalasPadam
  18. salam
    hal wanita ni
    kadang2 rasa mudah je nak faham
    kadang2 pulak tak faham apa2

    mengapa mereka tak faham yang kita ni tak faham?

    BalasPadam
  19. Wanita: Abang, tak payahlah basuh pinggan tu. Letak je disitu!

    Realiti: Hah, macam tu lah bang. Lepas makan, basuh pinggan sendiri. Kalau boleh, basuh semua yang penuh kat sinki tu...


    :D

    BalasPadam
  20. bergantung pada keadaan la..
    tak semua perempuan macam tu..
    ada jugak yang jenis berterus terang..

    BalasPadam
  21. boleh jadi... tapi kalau keadaan yang sangat parah.. mungkin tak kot... hehe

    BalasPadam
  22. Bagi lelaki yang faham xde masalah memahami wanita, tapi kalau lelaki yang taknak memahami tu yg jadi masalah........!

    BalasPadam
  23. Antara kelebihan lelaki menjadi khalifah dan pemimpin.

    BalasPadam
  24. perempuan skrg x mcm pompuan dulu dah..pompuan skrg kalau kata nyer buat sungguh

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA