Bahasa Jiwa Bangsa : Wordless Wednesday



 Surat 1




Surat 2

 
 
Lagi WORDLESS WEDNESDAY di zulkbo.com




Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Rabu, Oktober 05, 2011

36 Komen:

  1. saya tengah membayangkan saya guru BM pelajar tersebut..gulp!

    BalasPadam
  2. Saya sedang tergelak-gelak membacanya!

    BalasPadam
  3. Tentu guru yang memeriksa tergelak terbahak-bahak membaca warkah anak muridnya. Sabor jer lah :-)

    BalasPadam
  4. Mau pening cikgu nak periksa karangan macam ni ... ha33

    BalasPadam
  5. sebenarnya karangan sebegini baik dibaca bila fikiran tengah berserabut dan kusut..hilang seketika masalah..

    BalasPadam
  6. Hilang ngantuk weh....

    BalasPadam
  7. SALAM,
    SINGGAH, WW ....

    BalasPadam
  8. kedua-dua surat itu pernah saya baca beberapa kali di mana-mana. namun begitu setiap kali saya membacanya, saya tidak pernah gagal dari tersenyum.

    BalasPadam
  9. Salam zul, Bila bahasa jiwa bangsa.. tentu bahasa juga melambangkan bangsa :)

    BalasPadam
  10. hhhhmmmm... kena baca nanti la jawabnya.. ;)

    BalasPadam
  11. Selepas itu, hantu tadi mencuri kaki palsu daripada hospital pula..

    hehehe..

    :-)

    BalasPadam
  12. Di kala ini saya sedang tersenyum sendirian apa bila membaca surat tue..lucu bangat si...

    BalasPadam
  13. hahahaha
    sakit perut weh :)

    BalasPadam
  14. Balik cuti baru ni saya ada tgk kakak tanda kertas karangan budak UPSR... Ya ampun..mcm x pcaya dah thn 6 pun masih x pandai mengeja dgn betul..

    BalasPadam
  15. huhu...memang transalte betul kepada inggerisnya...jadi bahan jenaka pulak bila translate BM ke BI secara direct :D

    BalasPadam
  16. heheheh...
    klu sy yg jd guru tu,xtau la nk ckp ape... hehehehhe

    BalasPadam
  17. berani bawka hanti pi sepetal haaaa

    BalasPadam
  18. bro sklu antu 3 kki ada ker hee...pas ni crik atu 3 kki wk nnti ckp kt budak tuh heeee

    BalasPadam
  19. sesekli mmbaca kisah bgni blh buat hati tercuit..kita dulu amsa nak belajar menulis karangan pun lagi ni gak heee...

    BalasPadam
  20. har3... surat cuti sekolah pasal bawa hantu ke hospital ehhh..
    terbaek.. biasalah bahasa budak2.. cikgu kena byk ajar
    agar mereka faham apa itu karangan dan surat rasmi/x rasmi

    BalasPadam
  21. Assalam...
    Bahan awet muda nih...
    kena kontrol gelak ni...belum sembuh sepenuhnya lagi kat tempat bedah....adehh...

    BalasPadam
  22. astagfirulahalazim..aduh, macam-macam.

    BalasPadam
  23. salam
    sebagai guru, tentunya saya senyum kelat je
    huhu

    BalasPadam
  24. Lawak lawak. LAWAK TERBAIK. pecah perut aku baca

    BalasPadam
  25. salam,
    surat kedua - salah satu sebab saya taknak ngajo BM.. berpeluh wohh

    BalasPadam
  26. Teringat filem Seniman Bujang Lapok....

    BalasPadam
  27. hahaha...saya 'angry'..lawaklah

    BalasPadam
  28. ia mampu membuat kita tersenyum :D

    BalasPadam
  29. @abadi romeo
    Betul tu Zul..
    sesekali layan begini
    memang hilang stress

    BalasPadam
  30. @al-lavendari

    W_salam Tuan Hamzah..
    saya dapatkan di wall
    Facebook..entah sapa
    punya saya paste sini
    je..huhu

    BalasPadam
  31. @akuanakpahang

    Bangsa Malaysia yang
    kita cari-cari, tapi
    msih ramai yang bangga
    dengan bangsa mereka
    dan bahasa melayu pun
    tak mboh nak guna..
    goner te?

    BalasPadam
  32. @Cik SHiNJU

    W_salam Yun..
    nak buat goner
    dah budak baru
    belajar..he he..
    entah kita dulu
    lagi teruk..cuma
    dah lupa je..

    BalasPadam
  33. @MD

    Cerita P.Ramlee penuh
    dengan lawaknya yang
    tersendiri..

    BalasPadam
  34. @LadyBird

    Senyum juga adalah
    satu bentuk senaman
    juga kan..he he

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA