Gambar Petai Gergasi Di Temui Di Hutan Grik Perak



NOTA: Salam semua, sekadar berkongsi gambar yang saya snap dalam suratkhabar Star minggu lepas berkenaan seorang lelaki yang menemui petai gergasi di hutan Grik, Perak. Cuba anda bayangkan berapa kawah sambal petai kita boleh makan kalau di masak ye? Wassalam.



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Khamis, Jun 09, 2011

37 Komen:

  1. agak-agak leh buat kenduri untuk sambal tumis petai tak? hehehehe :)

    BalasPadam
  2. besar giler ni. Petai tu makan apa sampai jadi besar macam ni?

    BalasPadam
  3. Bau dia....mesti mengancam juga tu!

    BalasPadam
  4. uishhh besarnyaaaaa....
    seminggu pun tak abis makan...hehe

    BalasPadam
  5. wahhh..nice info..suka makan petai..agak2 pakcik tu jual tak..bole buat stok sebulan..:)

    BalasPadam
  6. bale besornyer.....bapaok le rahangnyer mulut kalo ngabih sepapan ter...

    BalasPadam
  7. Paleh besor nya petai..

    BalasPadam
  8. Assalam..
    Besarnya petai, puas makan kalau besaq tu tp mungkin kurang sedap kot. Selalunya makanan yg besar2 kurang sedap.

    BalasPadam
  9. Assalamu'alaikum Zul

    Tak tahu ya apa rasanya kan..

    BalasPadam
  10. kalau buat sambal tempoyak petai tu sebiji sehari cukup dah
    yg pasti aromanya menyegat lubang hidung

    BalasPadam
  11. huiii makan sebutir kentut hangit sekampung, angin sebulan tak abih ni...

    BalasPadam
  12. hha mkn setahun xhabis.. pakcik tu familiar ja

    BalasPadam
  13. Dapat dua ulas sekuali dah sambal tempoyok :)

    BalasPadam
  14. gilo apo bosar nak mampuih... ke hasil kerja adobe photoshop ni???

    BalasPadam
  15. Perghhhh...besar betul petainya.

    BalasPadam
  16. Kalau dalam hutan macam2 ada,pernah diceritakan seorang bekas tentera kata dia pernah jumpa pokok cili sebesar batang kelapa dalam hutan kat perak.Tapi cili tu tetap kecik macam cili api.

    Wallahualam!

    BalasPadam
  17. Mak aii..besor nye petai...gerun lak tengok..

    BalasPadam
  18. salam
    kalau macam ni
    makan petai berulamkan nasi la, bro
    haha

    BalasPadam
  19. satu ulas boleh makan 5 orang

    BalasPadam
  20. Bestnye..klw ada petai besar cam ni,skali masak blh bagi kat jiran2 skali:)

    BalasPadam
  21. ni kalau makan..terkentot satu Malaya tutup hidung...

    BalasPadam
  22. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam
  23. Perghh.. Layan petai ni.. Besar gilers.. Leh jamu sekampung tu.. heheeheh

    BalasPadam
  24. Tanpa Nama27 Jun, 2011

    WOW!!Besaunya..mohon share kat facebook ye..

    BalasPadam
  25. Tanpa Nama01 Julai, 2011

    macam buah beluru je sy tgk..

    BalasPadam
  26. baru nikmat klau mkn nie..hehe

    BalasPadam
  27. wah2...saiz sebiji petai lagi besar drpd saiz perut tuh

    BalasPadam
  28. Wkwkwkwkwkw..!! anjrid ada Petai sebesar ini, makan 2 butir jaj dah kayak apa niw.. ckckckck...
    Tapi we kaga suka Petai sih..!! tapi memang Amazing baget..!! wkwkwkww
    thankx Infonya Gan..!!

    BalasPadam
  29. Ya Allah, petai tu di Grik, Malaysia. Ingatkan di hutan borneo.

    Ada rupanya benda2 besar di Malaysia ni.

    BalasPadam
  30. setahun bole buat kenduri..

    BalasPadam
  31. weowww weoeeww. besar betoi! ni macam buah kelapa ni. hahaha.

    BalasPadam
  32. "wh..!! lw cmni r ptai yg djual kt pso..bpew hrgenye ekh..

    BalasPadam
  33. mak aii ni kalu makan conferm hancing sebulan bilik air tuh huhuhuhu

    BalasPadam
  34. mak aii...kalu sebiji petai ni bulih makan 10org...baik punya bau bilik air..

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA