Gambar Grafik Terbaru Amaran Merokok



Salam semua, pentadbiran Makanan dan Dadah US mengeluarkan amaran grafik terbaru untuk kotak rokok, label baru yang pertama dalam tempoh dua dekad. Amaran-amaran yang baru, yang menggambarkan kesan kesihatan negatif terhadap perokok dan orang di sekelilingnya. Grafik ini dikehendaki digunakan sekurang-kurangnya 50 peratus daripada setiap pek rokok yang dijual di Amerika Syarikat pada pertengahan 2013.


















NOTA: Baru-baru ini juga sebuah Pusat Kaji Selidik di Amerika Syarikat yang membuat kajian tentang kawalan penyakit, mengesahkan kesan penggunaan label amaran pada kotak rokok, satu perempat daripada perokok yang melihatnya mereka akan merasakan dan  berkemungkinan berhenti. Dan harapan saya juga seandainya grafik baru ini di bawa di Malaysia tidak lama lagi bertambah ramai yang akan mula berhenti merokok. Wassalam.


Kredit foto:
www.huffingtonpost.com



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Rabu, Jun 22, 2011

29 Komen:

  1. Ada baiknya diimplimentasikan di Malaysia juga.. Mungkin akan memberi kesedaran pada mereka yang merokok..

    BalasPadam
  2. Rasanya x membawa kesan yg besar kepada perokok di malaysia sebab org malaysia ni kebanyakkannya bila dah terkena penyakit tu baru nk berhenti merokok.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum...

    Moga sdra sihat hendaknya..
    Rasanya kalau seluruh dunia pakat tak tanam lagi tembakau, sure takder lagi rokok dan tak payah nak sibuk-sibuk buat grafik seperti itu. Soalannya sapa nak berhenti tanam, dan ianya menjejaskan ramai dari kalangan orang yang mencari rezeki dalam industri tembakau dan rokok.

    BalasPadam
  4. letaklah gambo bende pun kalu candu dah sebati tu tetap hisap punya
    perlu kekuatan dalam baru boleh berhenti merokok

    BalasPadam
  5. kepada perokok sama je... eeelok le berenti!

    BalasPadam
  6. perokok2 tegar mcm dah lali dgn gambo2 mengerikan tu bro....penangan rokok..hrga naik pun ttp nak hisap jugak selagi nyawa blm becerai badan...alasannya merokok pun panjang umur jgk he he ...

    BalasPadam
  7. saya tak merokok , jadi tak tau sama ada betul atau tidak grafik sebegitu memberi kesan... kena buat kajian lain kat malaysia

    BalasPadam
  8. Moga bertambah kesedaran hendaknya.

    BalasPadam
  9. semoga bertambah la kesedaran kpd perokok2...

    BalasPadam
  10. letak ler gambar apa2pun
    budak2 kat opis saya ni
    buat bodo jer
    masih isap rokok lagi.... :(

    BalasPadam
  11. Kena ade kesedaran sendiri baru boleh benti...
    Yg penting semangat dalaman kena kuat utk berhenti...Yahudi gak yg untung...dia buat rokok,dia sendiri x hisap rokok..

    BalasPadam
  12. errr seram jugak tengok semua grafik tu

    BalasPadam
  13. Salam. Masih ramai lagi yang susah untuk berhenti merokok. Mungkin dengan cara ini dapat membantu mengurankan jumlah perokok di Malaysia.

    BalasPadam
  14. Assalam..
    Rasanya tak akan berkesan kecuali seseorang tu mula rasa sakit akibat merokok. My hubby dah cuba beberapa kali utk berhenti, boleh tahan 3-4 hari je, lepas tu sambung semula..
    Dalam rumah dan dalam kereta (kalau ada saya), no smoking...tp kalau ada saudara mara/org luar datang, tak boleh nak kata apa la..

    BalasPadam
  15. Emmm... bab merokok ni mmg selalu di bangkit kan.. Bukan malaysia tak buat gambar tu..dah ade dah pun..rasenye Malaysia punya gambar lagi teruk dari tu.. tp still..masih ramai lagi yang merokok..

    BalasPadam
  16. har har ha...berenti jelar...

    BalasPadam
  17. suka bila hanya satu dari enam menantu emak tidak merokok. sedih bila tiga orang adik lelaki merokok.


    keturunan ke ?

    BalasPadam
  18. assalam..

    penat oooo isap rokok.. dada jd sesak

    BalasPadam
  19. Nasib baik saya tak merokok.
    Hihihi.... kalau tak mau muntah dah tengok gambar ni. ;)

    BalasPadam
  20. saya rasa grafic baby sakit tu kot yang paling berkesan...

    BalasPadam
  21. harap2 begitulahh...kalau ramai yang berhenti, aman sikit orang yang terlibat sama tapi tak pernah merokok pun ni!

    BalasPadam
  22. kesalahan menghisap dadah dikenakan hukuman gantung, masih ada yang hisap..inikan pula rokok yang mudah nak beli di mana-mana sahaja..24 sehari..

    BalasPadam
  23. menarik..harap2 lepas ni semakin kurang orang merokok

    BalasPadam
  24. salam
    satu usaha yang bagus juga
    walau pun lebih ramai yang tak akan ambil endah

    BalasPadam
  25. mula2... memang takut... lepas tuh..ibarat siram air diatas daun keladi...huhu

    BalasPadam
  26. Phentermine...

    PhentermineHome.com will help you get your curvy figure back with the best deals available on the weight loss drug Phentermine, which will help you in slimming without the need of starving yourself or by without going under the painful procedure of surgery...

    http://www.PhentermineHome.com/

    BalasPadam
  27. ergghhh...aku la salah sorang perokok tegar tu...tp seb bek aku isap GG...x de la gambo geli2 tu...:)

    BalasPadam
  28. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA

Carian Blog