Osama Bin Laden Di Sahkan Meninggal Dunia



Berita ini di sahkan oleh Amerika Syarikat bahawa pemimpin tertinggi Al-Qaeda, Osama Bin Laden di laporkan meninggal dunia dalam satu serangan yang di lakukan oleh agen Amerika sekitar Islamabad.

Al-Qaeda founder and leader Osama Bin Laden is dead, US officials say.(BBC)

The US is said to be in possession of Bin Laden's body. President Barack Obama is due to speak shortly.

The al-Qaeda leader was killed in a ground operation in a mansion outside Islamabad in an operation based on US intelligence, reports said.

Bin Laden is accused of being behind a number of atrocities, including the attacks on New York and Washington on 11 September 2001.

He is top of the US most wanted list.

Crowds gathered outside the White House in Washington DC, chanting "USA, USA" after the news emerged.

Bin Laden approved the 9/11 attacks in which nearly 3,000 people died, saying later that the results had exceeded his expectations.

He has evaded the forces of the US and its allies for a decade, despite a $25m bounty on his head.


 

Visual video yang dikeluarkan Express TV menunjukkan jenazah pemimpin Al Qaeda, Osama bin Laden di Islamabad, Pakistan dilaporkan terbunuh dalam satu serangan yang diketuai AS. Foto AP

NOTA KAKI: Sudah beberapa kali berita mengisahkan tentang kematian Osama Bin Laden sebelum ini. Beliau merupakan igauan ngeri Amerika Syarikat kerana selagi beliau belum di sahkan mati, pihak Amerika tidak akan lena tidur setiap malam. Yang nyata seandainya kematian ini benar, akan lahir ramai lagi "Osama" yang menuntut pembelaan di atas kematiannya yang di anggap wira dalam membela penindasan ke atas orang islam contohnya di negara Palestin.




Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Isnin, Mei 02, 2011

26 Komen:

  1. Assalamualaikum...

    Moga sdra sihat hendaknya.
    Kita sering disajikan berita sebegini untuk tujuan dan niat jahat mereka kerana mereka takut akan kebenaran

    BalasPadam
  2. Al Fatihah untuk Osama jika berita itu benar...

    Kapalterbang bateri

    BalasPadam
  3. Rasa pedeoh geng nie aje rasanya sebab acap kali bercerita bender yang sama. Mungkin juga geng tu dah jemu menjejak Osama sudah kabor dah mati abis cerita dan konunnya deme berjaya huhuhu...

    BalasPadam
  4. Salam..

    Osama nih memang dikehendaki la. Macam-macam cara dibuat. Mencarinya seorang, berpuluh lagi yang jadi mangsa.

    Latest Entri :
    Pandangan : Nak Cepat Dapat Duit Melalui Blog?

    BalasPadam
  5. Rasanya dah 16 kali Osama Laden ni di istiharkan kematiannya..

    BalasPadam
  6. Al fatihah jika benar berita tersebut

    BalasPadam
  7. Sudah sampai ajalnya.. Inalillah..

    Mungkin selepas ini dunia akan menjadi aman dan makmur menurut Amerika Syarikat..

    Al Fatihah..

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum,

    Al Fatihah buat Osama hidup atau pun mati.

    Selesaikah krisis???

    BalasPadam
  9. Semangat Osama takkan pernah mati. :D

    BalasPadam
  10. Jauh disudut hati,mak mengharapkan berita ini tidak benar sama sekali!

    BalasPadam
  11. hiss berapa kali mati nye osama nih. ade yg cakap osama x wujud pun hanya rekaan semata-mata utk memecahbelah umat islam je.

    BalasPadam
  12. Kullunafsin zaikatil maut.. Ya Allah, andai Osama betul2 telah meninggal, hadirkan puluhan, ratusan dan ribuan Osama yang lain.. Amin..

    BalasPadam
  13. jika menonton siri the Arrival, osama bin laden tu sendiri adalah ciptaan Amerika saja. skrg Amerika umumkan dah meninggal pula..pelik sungguh.

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama02 Mei, 2011

    ALLAH AJER YG MENGETAHUI YER...

    BalasPadam
  15. Segalanya mungkin, cuma yg pasti ribuna Osama baru akan lahir utk mengajar kuasa2 kuffar.

    BalasPadam
  16. rasa2 abang zul, apakah semua ini, propa atau apa? selalu saja dengar osama itu watak ciptaan amerika

    BalasPadam
  17. B3njy tak kisah sangat berita tu ... betul ke ? ... tidak ke ? ... yang penting kalau al-qaeda nak menuntut bela atau marah jangan libatkan ORANG AWAM DAN KAMAK-KANAK YANG TIDAK BERDOSA dalam aksi serangan/pengeboman mereka ... kalau marah sangat pergilah bom pentagon, kem2 tentera US tu ... janganlah bom hotel, stesyen bas/keretapi ... bangunan yang tak ada kaitan dengan tentera US... hanya kerana marahkan amerika.

    BalasPadam
  18. entahla...gambar tuh pun ada orang tunjukkan gmbr asalnya...orang lain..tkar letak jambang jer

    BalasPadam
  19. salam
    dah banyak kali pejuang ni diberitakan mati
    sukar juga nak percaya

    BalasPadam
  20. salam cik zul

    Al Fatihah untuk osama hidup atau pon mati.
    biarpon dia pergi, semangat perjuangan Islam takkan lenyap di bumi Allah ni..

    BalasPadam
  21. hmmmmmmmmmmmm susah nak percaya........

    BalasPadam
  22. Berita yang kurang benar kesahihannya... tengok video edit disini,betul ke dia mati?

    BalasPadam
  23. Hati kakak masih belum boleh kata ia selagi berita menunjukkan jenazah osama dipapar kerana telah banyak kali berita kematian dideclared oleh US. Kalau benar pun kakak percaya akan lahir osama yg baru dgn wajah yg lain tapi punya kekentalan jihad yg tinggi...

    BalasPadam
  24. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA