Banyak Ikan Mati Di Tasik Taal Filipina : Gambar











Kelihatan gambar pekerja mengumpul ikan mati di Tasik Taal, Wilayah Bantangas, Selatan Manila, Filipina. Perubahan mendadak suhu air tasik yang mengelilingi sebuah gunung berapi itu dikatakan membunuh lebih 800 tan metrik ikan yang di pelihara di dalam sangkar di tasik tersebut. Pihak kerajaan mengharamkan penjualan ikan -ikan mati tersebut kepada orang awam dan semua bangkai ikan tersebut di tanam untuk mengelakkan sebarang kemungkinan lain jika termakan ikan mati tersebut.(AP)



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Isnin, Mei 30, 2011

24 Komen:

  1. Salam Zul, goner bolah jadi gitu yak rugi juga ker ikan te :(

    BalasPadam
  2. koi tengok kat suratkabo cina, nak nanya ke apek tu segan la pulak... dah dah critanya

    BalasPadam
  3. Salam bro.
    Kesian pengusaha ikan ternak dekat dengan area tu. Tak pasal-pasal semua ikan dorang mati.

    BalasPadam
  4. rugi... rugi..... tapi ada hikmah tu.....

    BalasPadam
  5. Salam Zul..

    Tu antara tanda2 tsunami kot..hati2.

    BalasPadam
  6. sayangnya.. tentu banyak kerugian yg ditanggung petani tu

    mngkin juga tanda2 letusan gunung berapi akan berlaku

    BalasPadam
  7. adoi sayangnya ikan2 tu mati.Banyak lak tu yg mati mesti byk tanggung kerugian kan..

    BalasPadam
  8. salam ziarah..
    MasyaAllah..banyaknya yG terkorban..
    mungkin inilah rajmat ujian =)

    BalasPadam
  9. Banyaknya....kesian kat pengusaha ikan, tanggung kerugian.

    BalasPadam
  10. ruginya, sayang ikan-ikan tuh mati. hope diorang ikut saranan kerajaan diorang tuh jangan ingkar.


    Latest Entri :
    Monday Blues

    BalasPadam
  11. memang rugi kalau difikirkan tapi tentu ada tangan2 tersembunyi yg membuatkan perkara ini terjadi kan

    BalasPadam
  12. salam ziarah..
    tuan da buang chatb0x yer?
    maaf..juz nak gthu bahawa sahabat telah ditag utk j0in contest..kalu berminat la yer =) TQ

    BalasPadam
  13. Sayang tengok ikan tu mati tak boleh di makan...

    Gajah Liar.Part 3

    BalasPadam
  14. geli pulak sy memandagnya...

    BalasPadam
  15. alahai ruginya tapi pasti ada hikmahnya tue..

    BalasPadam
  16. mungkin ada hikmah disebaliknya...subhanallah

    BalasPadam
  17. mesti rugi banyak pengusaha tu

    BalasPadam
  18. Salam..sian juga tgok ikan2 ni..byk sungguh yg mati..smua dsbbkan cuaca bumi yg smakin tak menentu ni..

    BalasPadam
  19. Assalam...
    Wahh, byknya ikan..
    boleh buat baja ni..

    BalasPadam
  20. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam
  21. subhanallah..
    nak jugak tau dari segi lain mcm mana suhu tu boleh mendadak naik

    BalasPadam
  22. alahai..sedih la tengok ikan mati ni. teringat pula pada arwah ikan saya mati dua hari lepas. huhu

    BalasPadam
  23. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA