Senarai Pemenang Anugerah Sukan Negara 2010






Olahragawan Kebangsaan: 
Mohd Azizulhasni Awang (cycling)

Olahragawati Kebangsaan: 
Nicol Ann David (squash)

Pasukan Lelaki Kebangsaan: 
Men's Hockey (Azlan Misron, Azreen Rizal Nasir, Baljit Singh, Faisal Saari, Hafifihafiz Hanafi, Izwan Firdaus, Ahmad Tajuddin, S. Kumar, Mohamad Sukri Abdul Mutalib, Mohd Madzli Ikmar Mohd Nor, Mohd Sharun Nabil Abdullah, Muhamad Amin Rahim, Muhammad Marhan Mohd Jalil, Muhammad Razie Abdul Rahim, Nabil Fiqri Mohd Nor, Roslan Jamaluddin, Tengku Ahmad Tajudin Abdul Jalil).

Pasukan Wanita Kebangsaan: 
Woman's Squash (Nicol David, Delia Odette Arnold, Sharon Wee, Low Wee Wern)

Olahragawan Paralimpik Kebangsaan: 
Zul Amirul Sidi Abdullah (swimming)

Olahragawati Paralimpik Kebangsaan: 
Nabilah Ahmad Sharif (badminton)

Jurulatih Lelaki Kebangsaan: 
Stephen Van Huizen, Tai Beng Hai (hockey)

Anugerah Kepimpinan Sukan:
 Prof. Datuk AR W. Y. Chin (snooker & billiards)

Anugerah Khas: 
Datuk Lim Teong Kiat (badminton), Datuk Nashatar Singh (athletics)





NOTA KAKI: Anugerah di sampaikan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di sebuah majlis sederhana tetapi penuh bermakna buat atlet yang di adakan di Hotel Mandarin Oriental malam semalam.




Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Rabu, Mac 16, 2011

29 Komen:

  1. Tahniah buat para pemenang.. Perlu tingkatkan lagi usaha. Malaysia masih lagi kempunan pingat emas di Olimpik!

    BalasPadam
  2. masih terus kagum dgn Datuk Nicol David..

    BalasPadam
  3. harap2 sukan malaysia akan lebih maju... malaysia boleh!!! ;)

    BalasPadam
  4. salam

    tahniah pada semua ahli sukan negara..

    BalasPadam
  5. saya ada buat entry pasal azizulhasni awang... nnti nak buat entry pasal nicol ann david pulak... sekarang ni blog it's complicated ada slot bersama atlet.'atlet pilihan blog'.... visit my blog to know more...

    BalasPadam
  6. Tahniah juga kepada Pemenang Anugerah semuanya.

    BalasPadam
  7. berbaloi azizul walaupun kaki tercucuk kayu

    BalasPadam
  8. tahniah kedua2nya.. kerana pencapaian terbaik didunia ini... :-)

    BalasPadam
  9. steady Pocket Rocketman...peminat ni...!

    BalasPadam
  10. indahnya bila apa yg kita buat d hargai :)

    BalasPadam
  11. rasanya mereka akan lebih berdaya saing lagi utk mmbuat yg terbaik pada sukan2 yg akan dtg :)

    BalasPadam
  12. As salam..
    Majulah sukan utk negara..
    Tahniah pd yg berjaya.

    BalasPadam
  13. bestnya..teringin nak jd pemain sukan utk negara jgk..kui3..syok sendiri

    BalasPadam
  14. saya ngaku, ramai2 y kat atas tu hanya nicol david je yang saya knal..teruk x?

    BalasPadam
  15. Nama aku tak shortlisted ke..penat aku bersukan masa kat sekolah dulu...hampeh...

    BalasPadam
  16. lee chong wei tak dicalonkan ke...

    BalasPadam
  17. uih!!
    nicol david dah brape banyak kali tu..
    ehehee

    BalasPadam
  18. salam, jika ada kesungguhan dan semangat yang tinggi mcm deme ni kita pasti hebat.

    BalasPadam
  19. @Cikgu Jang ..

    Tercalon..
    tak de rezeki
    dia lah kali ni
    gamaknya..baru
    dapat saham RM100K
    je tu..bui ke lain
    la puloks he he

    BalasPadam
  20. tahniah Nicol Ann David :D , makin berseri sekarang ni ngehehe

    BalasPadam
  21. salam,
    saya berdoa.. suatu hari.. nama anak saya ada dalam senarai..
    mudah2an

    BalasPadam
  22. Dah tersurat rezeki mereka..

    BalasPadam
  23. tahniah kepada penerima anugerah..
    harap boleh naikkan lagi semangat untuk terus aktif bersukan dan menyumbang sesuatu untuk negara

    BalasPadam
  24. ASSALAMUALAIKUM AKHI
    tahniah kepada yang berjaya memperolehi anugerah.

    BalasPadam
  25. @Eryati,itulah.Saya juga kagum dengan kejayaan ratu aquasy negara.

    Teringin nak tahu apa rahsia kejayaan?

    BalasPadam
  26. Tahniah kepada mereka berdua, besarnya piala yang di dapat tu? Kalau perak, boleh jual tu timbang kilo....

    BalasPadam
  27. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam
  28. Tahniah buat semua :) Majulah sukan untuk negara...

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA

Carian Blog