Hari Terbuka Tentera Darat 2011


Salam semua, pada seluruh rakyat Malaysia yang berkesempatan sempena cuti hujung minggu ini, apa kata kita layan aktiviti sempena hari terbuka Tentera Darat Malaysia yang di adakan di Dataran Merdeka bermula dari 4-6 Mac ini.

Banyak aktiviti menarik yang di adakan dan setengahnya mungkin belum pernah kita lihat seumur hidup kita, hanya mereka yang menjadi tentera sahaja mengetahuinya.Hari ini akan di dedahkan dan boleh menjadi serba sedikit penambahan ilmu buat kita semua. 

1 Angkatan : Tetap Gagah Tetap Setia




4 Mac 2011 (Jumaat)
0900 - 2200 : Pameran statik dan promosi kerjaya TD.
1600 - 1620 : Persembahan pancaragam.
1640 - 1700 : Demonstrasi Anjing Perang.
1700 - 1715 : Pertunjukan payung terjun (Penerjunan bebas)

5 Mac 2011 (Sabtu)
0900 - 2200 : Pameran statik dan promosi kerjaya TD
0900 - 1115 : Raptai Penuh perarakan kontinjen dan aset TD
1600 - 1620 : Persembahan pancaragam
1640 - 1700 : Demonstrasi Anjing Perang
1700 - 1715 : Pertunjukan payung terjun (penerjunan bebas)
2100 - 2230 : Persembahan pentas oleh Badan Kesenian Tentera Darat (BKTD)

6 Mac 2011 (Ahad)
0855 - 0900 : Pertunjukan oleh Para Warriors Dance
0900 - 1600 : Pameran statik dan promosi kerja TD
0900 - 0950 : Perarakan kontinjen dan aset TD
0950 - 1115 : Demonstrasi kepakaran TD (Payung Terjun, Akrobatik dan Demonstrasi ULK)


Sumber: army.mod.gov.my


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Jumaat, Mac 04, 2011

27 Komen:

  1. satu penghargaan buat tentera2 kita...

    BalasPadam
  2. Selamat hari angkatan tentera!
    Dulu pernoh nak jadi askar org tua tak bagi :(

    BalasPadam
  3. Kala dekat mau koi turun ni.

    BalasPadam
  4. lu ni askar ke bro? minat gila cite gini..

    BalasPadam
  5. السلم عليكم ورحمة الله

    Moga sdra sihat hendaknya...

    Selamat menyambut hari angkatan tentera

    BalasPadam
  6. agi idop agi ngalaban

    BalasPadam
  7. Aduuuuh....
    Tak dapat pergi, esok dah nak balik sabah....

    BalasPadam
  8. saya pernah pergi yang 2 tahun lepas punya rasanya..
    masuk dalam kereta kebal diorang best jugak

    BalasPadam
  9. As salam..
    Ku bangga punya abah seorang tentera..
    Pagi tadi tgk dalam tv je, best sgt.Hajat nak ikut jejak langkah arwah abah tak tercapai...

    BalasPadam
  10. @iza

    Nape tak boleh pula Iza..?
    apa salah mencuba..masuk askar
    wataniah pun boleh..

    BalasPadam
  11. @akuanakpahang

    Koi apply juga dulu..
    mintak kapten..kena reject
    awal lagi..mata rabun..he eh

    BalasPadam
  12. tak pernah pergi sambutan hari tentera ni, kalau ada masa nak juga bawak budak-budak

    BalasPadam
  13. minat ngat tentera ni, insyallah harap anakanda sorang te akan keluar jadi askar lepas ni!

    BalasPadam
  14. cita-cita yang tak kesampaian..

    BalasPadam
  15. Sama-sama lah kita selami jasa dan pengorbanan askar kita..

    BalasPadam
  16. salam
    selamat hari tentera darat
    sekadar intai2 berita dari jauh je
    memang tak dapat nak ke dataran

    BalasPadam
  17. selamat hari tentera darat brother zul
    :)

    BalasPadam
  18. Tanpa Nama05 Mac, 2011

    yay besok na pegi sebab kawan upnm ajak...hihi

    BalasPadam
  19. Tanpa Nama05 Mac, 2011

    TENTERA DARAT DIRAJA MALAYSIA ADALAH TENTERA TERUNGGUL DI MATA DUNIA...

    BalasPadam
  20. Salam abg zul,

    Marilah kita sama-sama mendoakan agar Allah meletakkan tentera kita yang terkorban dikalangan mereka yang gugur sebagai syuhada.

    BalasPadam
  21. Selamat hari tentera darat..semoga perjuangan mereka akan dihargai oleh segenap lapisan masyarakat.....

    eh tadi Cm tak pakai cermin mata mula mula lihat ingat kan gambar kek coklat(dimata tukang masak)lepas pakai spek..oh rupanya gambar askar berbaris hehe.

    BalasPadam
  22. tentera yang berjuang bukan sekadar atas nama dan pangkat ...tetapi diatas dasar agama, perjuangan dan juga mempertahankan negara..

    BalasPadam
  23. salam.
    mohon untuk dikreditkan jadual tu dari blog saya.
    terima kasih.

    BalasPadam
  24. TQVM atas info...


    p/s:nak ajak join http://rakanblog.com/
    exchange website utk bantu membantu sesama bloggers naikkan trafik

    BalasPadam
  25. terima kasih tentera malaysia.. :)

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA