Pakaian Istiadat | Negeri Pahang



Salam semua,hari ini saya ingin mengutarakan 2 jenis pakaian istiadat yang di pakai oleh Datuk kurnia negeri Pahang di majlis yang di adakan di istana.


NO-1 Jacket yang di pakai di waktu pagi @ siang



Mes Jacket (Mes kit) yang di pakai di waktu malam@ majlis makan malam.



Entri akan di kemaskini dari semasa ke semasa........





Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Khamis, Februari 24, 2011

32 Komen:

  1. salam bro.

    tak pernah lagi pakai baju ni. hehe ^_^

    *new header ya? cantik.

    BalasPadam
  2. Zulkbo orang Pahang yek?
    Pernah pergi majlis pakai pakaian ni?

    BalasPadam
  3. @baincardin

    Bila dah dapat kurnia Sultan
    Pahang,bolehlah pakai nanti..
    he he..header karya Emila

    BalasPadam
  4. @Sabahan Bloggers Club

    Saya orang Pahang,
    saya belum Dato bergelar lagi...
    hanya yang bergelar Dato bergelar
    kurniaan Sultan Pahang saya boleh
    pakai..

    BalasPadam
  5. Salam zul, bukang sebarangan org dpt pakai baju tu.

    BalasPadam
  6. Dapat yang belakang pun dah okey.Tunggu je setahun lepas anok nikoh.

    BalasPadam
  7. Salam..
    Bila agaknya nak boleh tgk En. Zul pakai baju ni...hehe...
    Time tu, dah tak ingat blog lg dah...

    BalasPadam
  8. gayanye macam en zul kita dah pernah pakai je hehehehe

    tahniah datuk zulkbo hehhee

    BalasPadam
  9. dema mmg cam2 baju ada..
    lain majlis lain pula designya..baik warna mahupun cara pemakainnya semua berbeza2 mgkut adat istiada tertentu..

    BalasPadam
  10. bro pasni kena publish pasal setiap istiadat yg sllu mereka lakukan plk..

    menari2 hee...

    BalasPadam
  11. salam,

    zul dah pakai ke baju tu... hehe

    BalasPadam
  12. السلم عليكم ورحمة الله

    Moga sdra sihat hendaknya..

    Saya dengar Majlis Makan Malam ni susah juga ya! Ada cara dan tatasusilanya kan?

    BalasPadam
  13. @Abd Razak


    وعليكم السلام
    saya sihat..alhamdulillah..
    harapan saudara pun begitu..
    bukan majlis makan malam sahaja
    majlis di pagi hari upacara
    penganugerahan juga perlu melalui
    proses PROTOKOL mengikut ketetapan
    yang di keluarkan pihak istana.

    BalasPadam
  14. bila nak dapat pakai ni... sultan mana la yang dapat pecah rekod dulu bagi koi pingat yerk

    BalasPadam
  15. semoga suatu hari nanti bro dapat menyarung baju tu juga..:)
    memang nampak segak..

    BalasPadam
  16. wah...prnh tgk kat majalah 3 psl bj2 ni...maklumlah...nk msk istana kn... smua nk kena jaga kn...

    BalasPadam
  17. abg zul..cantiknya header baru nie..ia seperti dilukis la..siapa pelukisnya????

    BalasPadam
  18. As salam...

    Harap2 'Eddie' bermurah hati la bg koi merasa pakai baju tu..miahahaha...

    BalasPadam
  19. Agak boleh pinjam baju ni tak?..

    BalasPadam
  20. rekaan gini asal mana ye...?nape tak pakai pakaian kebangsaan melayu ek...?

    BalasPadam
  21. @sahromnasrudin

    Boleh layari..
    www.emilayusof.com
    Shah..beliau adalah
    pelukis nya..

    BalasPadam
  22. salam...bila agaknya kita dapat pakai baju ni..

    BalasPadam
  23. hanya yg dapat anugerah kehormat dari sultan pahang jer boleh merasa pakaian tu. Trima kasih kerana berkongsi tentang adat istiadat di raja Pahang.

    BalasPadam
  24. salam, pakaian istiadat ni memang unik dan mempunyai protokol yang tersendiri...

    BalasPadam
  25. As'kum Bro Zul..
    Dapat jemputan dari Istana ya....:)
    mesti best ni...

    BalasPadam
  26. Pohpalih lawo betul pakaian ni. Kawan ingat lagi masa nok mintak kerja kat pahang state dulu siap hafal bahasa raja - raja spt berandam surai, santap, gering, berangkat dsb. Hapah ke dapatnye.

    Mountain climber

    BalasPadam
  27. salam
    agaknya bila kita berpeluang pakai baju ni ya?
    atau tak akan ada peluang sampai bila2
    hehe

    BalasPadam
  28. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam
  29. PAKAI ISTIADAT WARNA PUTIH BOLEH PAKAI TAK SEBELUM TERBARU INI

    BalasPadam
  30. Untuk maklumat lanjut/pertanyaan, boleh hubungi kami di
    Maya Busana Klasik, tel: 0126906465(En. Rushdi)
    No. 2, Bgn LKNP, Jalan Besar, 25000 Kuantan, Pahang.
    mayabusanaklasik@gmail.com
    Kami merupakan tukang jahit rasmi KDYMM Tuanku Sultan dan Tuanku Mahkota Pahang.

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA

Carian Blog