Keputusan Pilihanraya Kecil DUN Tenang | BN Menang






Keputusan rasmi PRK Tenang:

BN = 6,699
PAS = 2,992
Majoriti = 3,707
Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar dalam laman Twitter mengucapkan tahniah kepada BN kerana berjaya mempertahankan kerusi tersebut.Keputusan rasmi menunjukkan BN mendapat 6,699 undi manakala PAS mendapat 2,992 undi. 
Calon BN, Mohd Azahar Ibrahim menang dengan majoriti 3,707 undi - meningkat berbanding majoriti 2,492 undi pada 2008.Calon BN juga menang undi Pos. Daripada 119 kertas undi pos yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). 
Mohd Azahar memperoleh 115 manakala Normala memperoleh tiga undi. Satu undi pos ditolak.Keputusan undi pos itu diumumkan oleh pegawai pengurus pilihan raya kecil, Md Asri Amir. di di Pusat Penjumlahan Undi di Dewan Serbaguna Majlis Daerah Labis petang ini.

Sumber: Malaysiakini





Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Ahad, Januari 30, 2011

32 Komen:

  1. salam..

    tahniah lah kpd BN....jgn pandai menabur manifesto shj..

    BalasPadam
  2. Tahniah kepada BN. Menang dah menang dah. Pas ni jalankan lah tanggungjawab :)

    BalasPadam
  3. Salam Zul, teringat lagu Jamal Abidillah tu jangan lupa janji :)

    BalasPadam
  4. tahniah,orang islam yang sokong pas keluarlah daripada pas

    BalasPadam
  5. tahniah kerana menang...tp jgn lupa tunaikan janji sewaktu berkempen pulak...

    BalasPadam
  6. Adat bertanding mesti ada menang dan kalah. Di Johor tak payah letak Tok Ai...Letak tunggul pun orang Johor pangkah BN. Memang la Orang Johor kubu kuat BN dan Melayu yang Islam dalam BN pun sokong pelakun Blue...tu yang payah tu. Tok Guru Nik Aziz yang cintakan Islam ditolak...pelakon blue boleh terima...Kesian orang JOHOR. Semoga selamat dunia dan akhirat.

    BalasPadam
  7. Sekalung tahniah kepada BN..setiap janji yang dicanang mesti la cuba ditunaikan..

    BalasPadam
  8. Kalau anda orang PAS anda xkan komen yang bukan-bukan kerana anda yang memperjuangkan Islam. Islam x ajar macam tu.

    BalasPadam
  9. BANJIR TU ADALAH PENCUCI RASUAH....

    BalasPadam
  10. Harap2 tunaikan tanggungjawab dengan jujur..

    BalasPadam
  11. @deCrewz

    Moga menjadi wakil rakyat
    yang menjalankan tugas
    dengan amanah..

    BalasPadam
  12. Tahniah kpd BN...menang dah menang...jalankan la tanggungjawab...tolong mangsa banjir dlu...lps 2..kotakan janji2 yg telah dikatakan..Selamat bertugas dan berkhidmat untuk rakyat..:-)

    BalasPadam
  13. Semasa kempen bakal YB sangub redah banjir,bila dah menang ni jangan tak sangup pulak.

    BalasPadam
  14. @Aku Dan Teksi

    Saya setuju dengan anda..
    harapan jangan jadi manusia
    yang pandai berpura-pura..
    takut tergolong di kalangan
    orang fasik pula nanti..
    amanah rakyat akan di jawab
    di akhirat nanti..tapi tak
    salah kita bagi peluang pada
    YB baru ini.

    BalasPadam
  15. banyak majoriti tu. huhu. tahniah pada calon BN yang menang.

    BalasPadam
  16. tahniah!! jangan lupa janji!!

    BalasPadam
  17. TAHNIAH..Xkire siapa yg Allah pilih utk berkuasa,berada diatas..tunaikanlah amanah dgn Adil..pelihara agama kemudian bangsa..hidup utk agama..semoga dalam pilihan2 akan dtg manusia lbh bijak memilih, pemimpin yg gigih memperjuangkan agama

    BalasPadam
  18. Johor kalu letak kayu pun BN mng...kesian org2 johor ni...

    BalasPadam
  19. tahniah yg menang itu..harap kemenangan saudara adalah kemenangan dari hasil saudara bukan dari hasil titik peluh duit rakyat dan harap kemenangan ini adalah kemenagan di dunia dan diakhirat serta jgn pula di akhirat nnt kemenangan saudara dipersoal...sekian terima kasih

    BalasPadam
  20. salam
    lepas ni ke Merlimau pulak fokusnya :D

    BalasPadam
  21. semoga daerah tenang semakin maju, dan rakyat hidup dgn aman dan makmur..

    BalasPadam
  22. banjir kat tenang utk cuci rasuah?
    patutlah kelantan selalu banjir.. banyak rasuah rupanya....

    BalasPadam
  23. saya tak ucapkan tahniah kepada BN walaupun menang. Hati rasa sangat sedih bagaimana Johorian Malays yg Islam masih boleh lagi memilih pemimpin2 yg mencela agama sendiri. Shame on you BN voters!

    BalasPadam
  24. BN menang, BN makin kuat! PAS malulah!Harap parti anak-beranak DAP bantu! Lim Kit Siang, Lim Guan Eng and anak beranak!

    Orang Melayu dah hilang kepercayaan kat PAS. Bukan kat tenang sahaja, Galas pun sama di negeri tok guru nik aziz. Penyokong2 PAS bukak mata, bukak hati!Orang Melayu atas pagar semua memerhati!Tak mustahil, majoriti pangkah BN melebihi PRU-12. Di Tenang, tak sampai 1,000 orang Melayu undi PAS!Kesian!

    Kesian PAS, melePAS semuanya!!Kuang3.

    BalasPadam
  25. Tahniah buat yg menang dan kena pastikan rakyat rasa berbaloi mengundinya.

    BalasPadam
  26. Saudari finas, shame to you first. Nak bagitau sikit kat saudari. Anwar menyatakan semua agama sama atas prinsip prularisme di London School Economic (LSE)tahun lepas. lagi malu finas.

    UMNO tegak Islam dan sokong orang Melayu. Sudah2lah. Tengok realiti. Ulama2 semua dah nasihat Anwar. Soh dia bertaubat. Tak malu bukan!

    Proud! UMNO menang!Parti keramat yang bantu orang Melayu selama ini. Harap PAS!Memang Hampas!Harap PKR! Sokong pluralisme!Hidup UMNO!

    BalasPadam
  27. salam
    tahniah kepada wakil rakyat baru
    prk dah habis, tapi nampak masih tak tenang juga
    air makin naik tu

    BalasPadam
  28. TAHNIAH. MINYAK RON 97 PUN DAH NAIK. HARAP PENGUNDI DI DUN MERLIMAU "BERJASA" UTK NAIKKAN RON 95 PULA. BARU BETUL SLOGAN RAKYAT DIDAHULUKAN (RAKYAT KENA DAHULU)..

    BalasPadam
  29. @akuanakpahang

    lagu kesukaan koi
    juga tu Yassin

    BalasPadam
  30. SALAM..
    TERIMA KASIH,
    SEMUA YANG SUDI MENINGGALKAN
    KOMEN ANDA DI SINI..AMAT SAYA
    HARGAI..JAZAKUMULLAH KHAIR..

    BalasPadam
  31. salah pangkah..kan Allah bagi bala banjir..

    BalasPadam
  32. nk pimpin negara?pimpin keluarga sendiri dulu..anak bini di biar bgelumang dgn dosa

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA