Dalam Proses Maintain Berat Badan



Salam semua..he he..ini lah yang saya makan kadang kala nak kurangkan makan nasi bila waktu petang menjelang malam.Minum kopi tu menjadikan saya tidak lapar.Pisang memudahkan proses penghadaman dalam perut.Kacang picasio tu ada pelbagai sumber kebaikannya.


Selain biskut saya juga kadang kala ambil roti fiber sahaja.Sekali tengok memang tak tahan juga nak makan benda-benda ni selalu.Tapi dah ada keazaman nak menurunkan berat badan.Sebagai nasihat kepada yang lain jangan amalkan pemakanan seperti saya, mintalah nasihat pakar nutrisi anda.Wassalam.






Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Jumaat, Oktober 22, 2010

36 Komen:

  1. Salam Abg Zul..

    tekad btl klu tgk dr cara pemakanan aok ni..
    koi amalkan diet selang sehari..
    arini mkn mcm besa,esoknye kurangkan mkn..
    posa 2x seminggu..
    Aok dh masuk team jihad dah kiranya nih.. :p

    BalasPadam
  2. @Cik SHiNJU

    bil belawan dengan orang rumah
    rasa seronok pulok nak kurangkan
    berat badan nie..huhu

    BalasPadam
  3. salam,
    bagus lah tu... kalau berat sgt, takut nanti mrs zul tak terangkat pulok...ha3x...

    entry terbaru "segalanya ku terima"

    BalasPadam
  4. dulu masa jadi budak skoloh, koi mmg gemuk sket tapi sekrg dah menten. koi cadang aok mkn oat. diet tu baik2 sket, ada yg jd kurus tp kulit mcm menggeleber..tak cun..hehe

    BalasPadam
  5. Bagus utk diet nei zul..keknya kawan kalau tak jumpa nasi sesari tak jadi bender weh :)

    BalasPadam
  6. huhu orang kata kalau diet makan oat berkesan. tp klu anna tak boley la. mesti lapar lagi. takpon bro try tak yah makan nasi tp mkn sup je...

    BalasPadam
  7. wah!
    diet yg sehat
    :)

    BalasPadam
  8. Salam,

    Bagus benar tu En Zul, diet untuk kesihatan dan cik Isteri bertambah sayang.

    Sweetie juga berusaha nak kuruskan perut.hmm dah letih masak malam2 pastu makan berselera...haih..camnerla diet Sweetie nih.

    BalasPadam
  9. Salam Zul..ini bagus..projek menguruskan badan..

    BalasPadam
  10. Salam...

    Kalau rajin tambahkan berjogging setiap hari 6 km..
    Malamnya stop semua aktiviti makan..
    Minum air putih 8 gelas setiap hari..

    BalasPadam
  11. @Abd Razak

    Ermmm..memang baik tu saudara..tapi saya nak jogging tu yang payah sedikit..tapi saya cuba..

    BalasPadam
  12. Koi tak berdiet sangat.Bahan berlari 2,3 pusingan je.Ni lame dah bercuti...

    BalasPadam
  13. erm..nak tiru cara abg zulkbo ni...sy pun nak diet juga...

    BalasPadam
  14. salam...
    er...segannye saye..
    abg zul betul2 kuat semangat..baguslah..
    no wonder la abg zul boleh hilang berat berkilo2..
    saye pulak tak boleh nampak makanan.. mesti nak ngapp..makanan pulak semua yang tinggi lemak..hehehe

    BalasPadam
  15. salam en zul,
    saya pula makan biskut badam+kismis,
    bukan jaga badan tapi sebab kencing manis..

    BalasPadam
  16. berat kwn area tu la....payah nak naik2...turun ..

    BalasPadam
  17. sesekali kena biskut , sedak jugak, celut air kopi.

    BalasPadam
  18. wahh...
    bersunguh-sungguh ..
    tahniah !
    teruskan hingga mendapat berat ideal .

    salam manis and ceriaa dihujung minggu .

    BalasPadam
  19. good luck bro..
    disamping amalkan makanan yg sihat, jgn lupa juga bersenam yer :)
    last sekali mohon denganNya agar sihat sentiasa.. amin

    BalasPadam
  20. abg zull..bagi la tips nak naikkan berat badan huhuhhu

    BalasPadam
  21. ok! jeles nyer. awak ada kekuatan nak kurus ! kita azam dari dulu dulu dulu nak kurus. tapi tak kurus pown. nafsu nengok makanan kuat sangat !!
    btw ! chiayok! chiayok !!

    BalasPadam
  22. @sahromnasrudin

    Tipsnya..hati senang selalu..
    orang rumah mudahan yang pandai masak
    berselera je lah..makan pulak 4 hari sekali..confirm naik punya..huhu

    BalasPadam
  23. wah diet ye..moga berjaya, saya diet selalu tp payah nk disiplin...huhu pernah turun berat sampai 16kg tp naik blk sbb xmenten..iman x kuat..ehehe, now tgh diet blk...harap2 kita sama2 blh turunkan berat :)


    www.yanmieonline.com

    BalasPadam
  24. kenapa nak diet plak? tgk badan uncle zulkbo ni mantain jer...

    BalasPadam
  25. @NICK IRFAN

    Banyak kolestol juga ni Nick
    nampak je maintain..paling kurang
    lagi 5 kilo kasi kurang baru terbaikkk..

    BalasPadam
  26. @yanmie

    Nampak gayanya begitu lah Yan
    semoga anda berjaya..

    BalasPadam
  27. kalau bro koi bersenam hari2..lagi cepat turun rasanya

    New Entry "Si Penggila dan Si Buang Tebiat , Remi Gaillard"

    BalasPadam
  28. salam
    saya memang selalu kurangkan makan nasi
    tengahari memang tak makan

    BalasPadam
  29. ckLah pula sedang terpaksa mengikuti manu saranan dietician.....sebulan sebelum ujian kolestrol di jabatan patalogi..

    BalasPadam
  30. salam,

    turun, naik tangga...leh turun berat badan..

    BalasPadam
  31. Salam BroZul,

    Kalau tahan apa salahnya. Menjadi yang buat kita gembira.


    Saya pulak kurangkan karbo masuk dalam badan. Biar segala lelemak tepu sedia ada dalam badan tu diproses dulu.

    Dah turun 8 kilo dalam 2 bulan di samping minum Susu Soya SD2.

    Dalam misi untuk turun lagi 4 kilo untuk menjadi 53kg.

    BalasPadam
  32. Assalamualaikum,

    Semuga cepat kurus, dan semuga sihat sentiasa,
    Keh cuba juga biat macam tu, tapi bila nampok je ulam petai dengan budu terus rasa nok makan nasik..terpaksalah tunda diet..

    BalasPadam
  33. zik pulak..dalam nak menaikkan berat badan..hehe

    BalasPadam
  34. wah, bagus dan sihat pemakanan ni..kena tiru mcm ni..heheh

    BalasPadam
  35. salam

    ye la abg zul nak kurus kena ada azam kan?? mana leh cakap jer

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA