Bahtera Nabi Nuh Ditemui 99.9%


Para Pengkaji berpendapat,"Noah Ark" berukuran satu dan satu setengah padang bola. Bumbung bahtera itu pula adalah seluas 20 padang bola keranjang. Keluasan dalamannya cukup utk memuatkan 170 gerabak ketapi. Ia memerlukan sebanyak 9000 hingga 13000 batang balak untuk membinanya. Dan dianggarkan seberat 4,100 tan.



Noah's Ark Location in Turkey a Secret

The team claims to have found in 2007 and 2008 seven large wooden compartments buried at 13,000 feet (4,000 meters) above sea level, near the peak of Mount Ararat. They returned to the site with a film crew in October 2009.

Many Christians believe the mountain in Turkey is the final resting place of Noah's ark, which the Bible says protected Noah, his family, and pairs of every animal species on Earth during a divine deluge that wiped out most of humanity.

"The structure is partitioned into different spaces," said Noah's Ark Ministries International team member Man-fai Yuen in a statement. "We believe that the wooden structure we entered is the same structure recorded in historical accounts.."

Baca Seterusnya





Gambar Satelit



Ada rupa kapal..logik jugak?



  • Maha Suci Allah yang telah menentukan Bahtera Nabi Nuh AS ditempatkan diatas Gunung Ararat (Gunung Kesengsaraan) yang mana ianya menyukarkan para pengkaji dan saintis untuk merosakkan Bahtera tersebut dan satu dari pada kesan sejarah Islam yang terulung memerlukan keredaan Allah untuk dikaji.
  • Beberapa saintis barat diberi hidayah Allah untuk mengakui kebenaran Islam melalui penemuan Bahtera Nabi Nuh AS yang juga mengiakan Kalam Allah yang termaktub dalam Al-Quran.
  • Dan juga beberapa saintis barat yang menafikan Bahtera Nabi Nuh AS justeru ingin terus merosakkan.
  • Kenapakah beberapa badan siasatan merahsiakan penemuan Bahtera Nabi Nuh AS dan bukti disimpan oleh Pentagon yang juga ingin merahsiakan misteri-misteri penemuan seperti Piramid, Kewujudan UFO, Penangkapan Makluk Asing, Misteri Segitiga Bermuda dan beberapa misteri yang masih disembunyikan dari umum.


Al-Quran menceritakan kisah Nabi Nuh dalam 43 ayat dari 28 surah di antaranya surah Nuh dari ayat 1 sehinga 28, juga dalam surah "Hud" ayat 27 sehingga 48 yang mengisahkan dialog Nabi Nuh dengan kaumnya dan perintah pembuatan kapal serta keadaan banjir yang menimpa di atas mereka.


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Sabtu, Mei 01, 2010

34 Komen:

  1. penemuan yg menakjubkan, beri kita penilaian pd betapa besarnya kekuasaan Allah

    BalasPadam
  2. memang nampak macam kapal pun...semuanya dah diberitahu dalam Al-Quran..Allahuakbar

    BalasPadam
  3. Salam...
    sya ade dapat emel pasal ni dulu...
    dh pernah post dlm blog lama...
    Kebesaran ALLAH tiada yg dpt menandingi..
    Allahuakbar...

    BalasPadam
  4. Kebenarannya jua maha suci Allah. Allahuakbar...x3

    BalasPadam
  5. menarik...ader terbace kat entry belogger yang lain yang siap tunjuk dalamkapal tu lagi...
    tapi tak tahulah kesahihannyer..
    biaselah zaman dah maju...
    dengan adobe lagi...
    yang mustahil semua boleh jadi realiti kan.........

    BalasPadam
  6. zul,
    dh pernah baca tapi eloklah disebar2kan maklumat ni. terima kasih zul... :)

    BalasPadam
  7. Salam manis ...

    Saya pun ada baca tentang ini . Apapun.. Al-Quran tetap menjadi panduan . Tq for sharing ..

    Owhh... Heppy Beshday utk isteri awak .

    Pastinya inilah hadiah terbaik yang diterimanya dari suami yang dikasihi .

    BalasPadam
  8. Tanpa Nama30 April, 2010

    Aslmkm.
    Subhanallah, Allah hu Akbar.
    Kak G tahu cerita awal & the update dr kawan ... menginsafkan kita tentang kebesaran Allah SWT & keagungan Islam. Bagus la Zul terus warwarkan.

    BalasPadam
  9. Tanpa Nama30 April, 2010

    salam zul..dengan penemuan ni ia menunjukkan kebesaran n keagungan Allah swt.ia juga sebagai bukti kepada orang2 kafir tentang betulnya ayat2 yg diturunkan oleh Allah swt n keagungan islam.thanks for sharing.

    BalasPadam
  10. penemuan yang membenarkan apa yg telah dikatakan dalam Quran...

    BalasPadam
  11. salam
    info berguna bos... hihi.... bagus dikongsi utk org yg malas mencari cam sy...

    BalasPadam
  12. takjub...!!
    sesungguhnye Allah is da best planner..
    setiap yg berlaku ade hikmah yg tersendiri...
    dan yang terbaik dikalangan manusia adalah yang sentiasa memikirkan kebesaran Tuhan...

    nice info to share bro! hehehe...

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum,

    Maha suci Allah yang telah menatur segalanya dengan sempurna. Penemuan2 begini telah banyak menginsafkan orang2 kafir.

    BalasPadam
  14. penemuan yang menakjubkan.. subhanallah.. :-)

    BalasPadam
  15. no komen la uncle x thu btol ke x? hehe

    BalasPadam
  16. Allah nak memberi petunjuk kebenaran islam dan Al-quran sebagai rujukan sebenar.

    BalasPadam
  17. kalaulah ini bahteranya, jadi kebenaraan2 dlm islam sebenarnya sedang dibuktikan secara tidak sengaja oleh org2 kafir.

    BalasPadam
  18. kalau mudah dijumpai....ada yang menyembahnya pula nanti...

    BalasPadam
  19. salam sejahtera..
    wah.. 1 penemuan yang cukup bermakna..
    besar sungguh bahtera tu..

    ermm US tahu banyak perkara tapi mereka rahsiakan atas kepentingan peribadi..

    BalasPadam
  20. itu menunjukkan banjir pada masa itu sangat besar hinggakan bahtera tersebut terdapar diatas gunung.

    BalasPadam
  21. kuasa allah...astaghfirullahalazim..

    BalasPadam
  22. info yang menarik, hanya Allah yang mengetahui rahsianya.

    BalasPadam
  23. salam bro..
    mungkin diorang nak rahsiakan sebab diorang tak nak orang lain tahu lagi2 penganut kristian dan tak nak tunduk pada Islam..wallahualam..

    BalasPadam
  24. Kenapalah orang2 kafir neh masih tidak dapat menerima hakikat yang agama diorang tu terpesong jauh dan menerima ajaran islam ajaran yang benar??

    BalasPadam
  25. Kuasa ALLAH tidak siapa yg tahu, kewujudannya semua tahu namun tidak semua menurutinya.

    BalasPadam
  26. subhanallah... Allah beri kita banyak petunjuk tapi masih ader manusia yang tak ambil ikhtibar..

    BalasPadam
  27. aku memang suka kalau cerita-cerita berkaitan dengan bahtera nabi nuh nih..

    BalasPadam
  28. SAlam...berita ni menarik..boleh share x? sy nk share nk gtau kwn2 sy jgk.. :) mintk izin tuan pnye blog ini..hihihi

    BalasPadam
  29. Tanpa Nama10 Julai, 2011

    Pembohongan Lokasi Bahtera Nabi Nuh as >> http://aku-macjay.blogspot.com/2011/07/pembohongan-lokasi-bahtera-nabi-nuh-as.html

    Ad reference lg.

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA