Pelacuran..Bagai Cendawan Lepas Hujan..


Usaha anggota polis meminta penghuni salah sebuah rumah membuka pintu di sebuah kawasan flat di sini hari ini ketika operasi mencegah pelacuran dijalankan telah memaksa mereka menggunakan alat pemotong besi untuk memotong kunci pintu di rumah terbabit. Dalam operasi itu, seramai 45 wanita dari China, 3 dari Vietnam dan dua dari Myanmar yang dipercayai pelacur telah ditahan. Turut ditahan ialah 12 lelaki Cina tempatan yang menjadi pelanggan. --fotoBERNAMA


***Salam aok me..? Terbaca kisah sarang pelacuran yang semakin hari semakin berani mereka ini membuatkan koi rasa nak marah..meluat pun ada dengan "tokan" pelacur ni..sampai ke rumah flat pun dah di jadikan sarang..seolah-olah negara kita dah tak de penguatkuasaan undang-undang sehingga berani sebegitu sekali..Terfikir oleh koi kalau tak de permintaan tak kan ada penawaran..(ceh..wahhh..ekonomi mikro la puloks..he he..)..jika dulu kalau di kampung bersarang dalam ladang kelapa sawit..agak tertutup juga..tapi bila dah sampai hingga ke rumah flat ni koi rasakan dah melampau..bagaimana "menda" ni pasti mempengaruhi golongan muda yang baru nak belajar hidup dengan senang mendapat 'perkhidmatan" yang di tawarkan memandangkan senang nak dapat..secara tak langsung menambah maksiat di kawasan perumahan flat tempat tinggal ramai golongan berpendapatan rendah..

Memang elok benar seperti dalam gambar di atas pihak penguatkusa bersungguh nak memecah masuk dan hasilnya tertangkaplah "culprit" ni..cuma harapan koi tidaklah untuk hanya kes yang terpilih sahaja nak mencegah maksiat ni..memandangkan berapa banyak tempat maksiat yang berselindung di sebalik nama pusat kesihatan sekitar bandaraya ni yang tumbuh bagai cendawan lepas hujan..semua tu mengundang masaalah sosial yang memang tak sudah-sudah di negara kita ni..Wassalam.




Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Rabu, Mac 17, 2010

28 Komen:

  1. Mmh payoh nok membenteras bender ini selagi ada permintaan selagi ada perkhidmatan pun bergitu tindakan pengkuatkuasaan perlu lebih tegas, PBT juga perlu memainkan peranan agar permantuan ke atas premis yang menjalankan kegiatan tidak bermoral ini hendaklah di buat lebih kerap.

    BalasPadam
  2. Tanpa Nama17 Mac, 2010

    salam zul, masyaAllah apa nak jadi dengan malaysia hari ni.. macamduduk diamerica je..rasanya disana pun taklah sampai dikawasan flat..ni negara islam tapi macam tu jadinya.ini berlaku bila undang2 ada tapi penguatkuasaan tak ada/tak berjalan seiring dengan undang2.jadi mereka tidak takut pun..tambah2 yg ada ketua2 yg menjaga mereka..

    BalasPadam
  3. YASSIN:Dekat jengka ler nih pun dah ada koi dengor kat pekan cina TONG KIAT nuh..dalam 10km dari kampung koi..dalam saloon rambut pun jadi pusatnya..tapi penguatkuasa macam pejam mata jer..

    MAKCIK YAM: Memang betul kata mak cik tu..kadang malu jugak saya kat pak arab yang datang malaysia ni katanya sampai ke pintu hotel di ketuk dek perempuan "jalang" ni..yang sedih kebanyakan perempuan melayu kita..

    BalasPadam
  4. salam zul
    beginilah rencah hidup berpaksikan nafsu, tanpa mengenal hakikat. bila bergegang hanya pada hujung tanpa mengira pangkal, kita seluruhnya akan sesat dalam terang, pihak berwajip semacam memekakkan telinga sehinggga terhantuk baru tersedar..segalanya sudah terlambat

    BalasPadam
  5. salam zul...
    bukan setakat flat2 jer... tempat2 vip pun kena serbu gak...

    BalasPadam
  6. nak nanyer sikit, yg org jadi brani ngat buka tmpat gitu merata tempat tu sbb ape?
    sama2 la kita fikirkan..!
    he3

    BalasPadam
  7. dah mcm cendawan tumbuh.. hilang tu yg ni lak timbul :(

    BalasPadam
  8. sallam zul,koi pening juga tentang masaalah pelacuran nie..tempat koi penguatkuasa jabatan agama atau polis tak berapa dengo buat operasi masaalah nie..bukan tak ada pelacuran di kampong pun ada,tapi entoh lah gone jadinya..koi memang benggang hal ni..
    Masaaloh salin kulit tu..heiii koi nak cari yang lawo tak pandai pandai nok buat..koi iri ati betul tengok yang aok tu molek sangat..keknya bukan iri ati marah tiidak..koi kena belajo dengan aok zul..

    BalasPadam
  9. KELOMPEN:nafsu nafsi belaka..mudah amat luruh main perempuan cantik nie..nauzubillah..

    MASLINA: Betul tu..tapi apakan daya kita hanya manusia kecil..

    PIEWAHID: koi faham maksud aok tu..tak te permintaan mana nak ada penawaran..

    BalasPadam
  10. MAIYAH: cendawan lepas hujan..adat dunia wi..tunggu lah mati besok..he he


    MASKOI:Mmg dah bro kerisauan aok tu..bab salin kulit tu pelan-pelan belajo..lama pandai dan gempakk..he he

    BalasPadam
  11. salam,

    kat bukit bintang banyak sarang pelacuran...
    ermm...
    prempuan dari china tak segan silu berdiri tepi jalan,
    pastu kalau lelaki lalu dia panggil "abang..abang.."
    ish... menyakitkan hati dan mate..
    malu kat pelancong.. nanti dorang cop malaysia hadnyai no 2 pulak.. errrr..

    BalasPadam
  12. smua org tau chow kit tu ade kwsan mcm ni....
    sebelah tu ade pondok polis
    tp mak nyah n pelacur berkeliaran
    selamber je....xkena tangkap ke??

    BalasPadam
  13. Salam Zul..
    Mana mana pun ada pusat pelacuran macam ini..tidak kira tempat..dalam kebun dalam kongsi dalam hutan mentelah lagi dalam bandar..susah mau habis sebab ini bisnes macam bisnes import ekspot juga..

    BalasPadam
  14. da xleh wat pe....


    yg dok atas byk cover

    BalasPadam
  15. ANN:pengalaman berharga tu..setidaknya begitulah keadaannya di bukit bintang yang di ketahui ramai..

    ZELLA:saya lama dah tak ke chow kit..ingatkan dah selesai perkara tu..masih ada lagi yek??

    BalasPadam
  16. RELEVAN:ha ha..begitu lah gayanya syed..selagi ada permintaan selagi itulah ada perniagaan ni..


    ~o~: Ada "tangan ghaib" kut yang dok jaga menda ni??

    BalasPadam
  17. Permintaan hangat menyebabkan ianya berleluasa...

    BalasPadam
  18. salam rodong,

    koi mmg meluat dan marah gak nih
    pelik bin ajaib pun ada
    kat malaysia nih
    macam2 penguatkuasa dah ada
    tapi menda2 mcm ni still bersepah2

    jangan kot2
    depa2 pun sama g cari pelacur?
    entah la...

    makin maju makin pelik

    1 malaysia la sangat
    kuikuikui

    koi bzs la sikit
    curi2 je baca blog kenkawan
    heeeeeeeee

    tq

    BalasPadam
  19. MIE: ha ha..jaga sket sapa yang suka melanggan ni ..byk penyakit..he he..rupa jer cantik..dalam hampass..

    BalasPadam
  20. BIRU :Teima kasih luangkan masa komen saya..minta di jauhkan lah pelacur ni..nauzubillah..takuttt penyakit byk tu..

    BalasPadam
  21. salam ziarah tuan..
    hmM..dunia sekarang..
    kalu nak sape2 pun ley dapat,
    takda masalah da..terpulang pada diri sendiri jew, tapi nak membenteng hati sendiri tu la yG paling susah..

    BalasPadam
  22. AZRAI: Betul tu saudara..hati sendiri yang lemah rasanya..bertambah lagi senang nak dapat (dekat dan mudah)..sesama kita mencegah "pusat"nya..tapi siapakah kita?

    BalasPadam
  23. Tanpa Nama18 Mac, 2010

    various types of biz..hehe..

    jom ambush kat hotel2 mewah lak..blh dpt ikan beso..

    :P

    BalasPadam
  24. INTAN: Betul tu..tapi ada kuasa ke penguatkuasa kita tu..rasanya pihak hotel ada "kabel besar"..he he

    BalasPadam
  25. emm..yang bukan pelacur pun ramai juga huhu

    BalasPadam
  26. CHIT ANA: tak faham maksud anda..yang bagi percuma jer ke maksudnya..he he(ada jugak ini macam ka..?)

    BalasPadam
  27. Tanpa Nama18 Mac, 2010

    salam tuan..
    menarik entri ni..
    masyarakat zaman satu malaysia
    sama rata sex dijual beli..wang ringgit
    membeli segalanya..

    BalasPadam
  28. I’ve recently started a blog, the information you provide on this site has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work.

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA