Semak Lokasi Kem PLKN Sesi Tahun 2013 SMS Dan Online

Peperiksaan SPM 2012 telah berakhir, maka ramailah yang mula tertanya-tanya adakah mereka telah terpilih menyertai Program PLKN pada tahun hadapan? Pasti sudah ada nama-mana yang mungkin tercalon sebagai salah seorang yang akan mengikuti Kursus PLKN sesi tahun hadapan, cuma tak tahu di mana lokasi Pusat PLKN mereka akan dihantar berkursus.


Semakan senarai nama dan lokasi Pusat PLKN juga boleh dibuat dengan menghubungi talian 03-40274747 atau melayari laman sesawang  Jabatan  Latihan Khidmat Negara di www.khidmatnegara.gov.my. Cara termudah adalah dengan  membuat semakan melalui khidmat pesanan ringkas (SMS).

  • Taip PLKN SEMAK [Nombor IC]  hantarkan ke 15888.
  • Taip PLKN KEM [Nombor IC]  hantarkan ke 15888.

NOTA: Tahniah kepada calon yang telah terpilih menyertai Program PLKN Sesi 2013 nanti. Pada yang tidak terpilih, janganlah kecil hati kerana pemilihan adalah secara rawak, berdasarkan kriteria tertentu. Ada setengah calon yang terpilih, sebenarnya tidak berapa suka pun nak pergi. Tapi saya yakin, pengalaman ini hanya datang sekali sahaja, jadi hargai dan sertailah dengan rasa bertanggungjawab seorang warganegara Malaysia.



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Jumaat, November 30, 2012

9 Komen:

  1. hello bro,

    Good luck kepada mereka yang telah mendaftar untuk PLKN 2013. semoga mereka mendapat sesuatu yang berguna nanti.

    BalasPadam
  2. Selamat menjalani khusus ini dgn jayanya
    pada anak2 dan adik2 kita yak....

    BalasPadam
  3. tahniah buat mereka yg tercalon.. & gud luck

    BalasPadam
  4. zaman kita dulu takde PLKN nih kan...untung budak2 sekarang...

    BalasPadam
  5. try semak jugak ni
    tak de pulak nama kome nape yek hehehehe

    BalasPadam
  6. salam
    pengalaman yang tidak patut dilepaskan begitu sahaja
    aku yang dah tua ni pun mahu juga ikut serta kalau dibenarkan

    BalasPadam
  7. PLKN bermula tahun 2003...ngam2 pula saya intake yang terakhir...aktiviti PLKN ni sangat menarik...teringin nak ikut serta hehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha..kte dpt..tp ta ailu at mne

      Padam
  8. siapa yg dapat untung la sebab saya yg nk pergi pon tak berpeluang

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA