Nilai Kemanusiaan Anda Pasti Tersentuh Dengan Gambar Ini

2 sahabat di New Zealand berusaha menyelamatkan seekor kambing biri-biri yang terjatuh dan terperangkap di celah batuan di tepi laut.



2 orang kanak-kanak tidak sampai hati melihat seekor anjing yang terjatuh ke dalam longkang, lalu mereka segala upaya berusaha menaikkan anjing tersebut kembali ke tempat selamat.



Seorang lelaki (berbaju putih) tidak sampai hati melihat seorang warga emas yang tidak dikenalinya, lemah dan hanya mampu melihat anjingnya hanyut dalam laut yang berombak di Melbourne Australia. Lelaki ini dengan nilai kemanusiaannya turun ke laut menyelamatkan anjing tersebut.


BAGAIMANA DENGAN KITA?


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Jumaat, Jun 22, 2012

10 Komen:

  1. Apa sahaja sanggup dilakukan untuk menyelamatkan satu nyawa.

    BalasPadam
  2. Kalau kita belum tentu rasanya nak susah payah macam tu...

    BalasPadam
  3. setiap nyawa amat penting x kira manusia atau binatang...
    kalau x de rasa kasihan belas tu, entah lah...

    BalasPadam
  4. salam..

    memang tersentuh hati saya..kalau binatang saya mmg berani tolong. tp kalau orang mintak tolong x berani sgt sbb tkt ada yang menyamar.huhu

    BalasPadam
  5. takleh. takleh. aku takleh nangis..

    BalasPadam
  6. kdg2 bila melihat haiwan dilanggar dijalan raya pon sedih juga melihatnya..

    BalasPadam
  7. apabila kita berfikiran waras, mmg akan tersentuh dgn semua perkara..
    bila x waras yg bermasalah.. heheeh

    BalasPadam
  8. Assalam..
    Cute nya kambing tu. Nanti ada rumah sendiri, nak bela kambing la.
    Saya rasa saya pun ada nilai2 tu tapi tak tau sejauh mana sanggup bekorban.
    Paling kurang pun, pernah la selamatkan anak burung merpati dari di ngap oleh kucing. Saya sempat bela beberapa hari akhirnya kucing tu jumpa jugak dan bawa lari. Saya kejar sampai ke rumah orang sambil nangis. Hubby saya tahan tak bagi kejar lagi risau nanti orang salah anggap katakan kami bergaduh pulak dek kerana menangis.

    BalasPadam
  9. salam
    melihat gambar2 ni
    segera pula aku terbayangkan gambar bayi2 yang dibuang merata di negara kita
    sedih benar rasa...

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama24 Jun, 2012

    tak tahu la macam mana dengan kita di Malaysia ni. Bayi pun sanggup dibuang dan dibakar. Kalau jumpa situasi macam ni harus tak tersentuh pun jiwa nan keras itu.

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA