Penamat BERSIH 3.0 Bila Polis Dibelasah (Gambar)



Gambar yang saya jumpa di Peraktoday ni benar-benar menyayat hati saya. Bukan cara rakyat kita memperlakukan sebegini. Khabarnya budak polis ini telah terbabas sewaktu memandu kereta polisnya dan terlanggar orang awam yang sedang berdemo BERSIH 3.0, siang Sabtu semalam. 

Khabarnya juga ada yang cedera dan sebagai balasannya budak polis ini telah di perlakukan sebegitu rupa oleh sebahagian peserta BERSIH 3.0 yang mungkin tersalah sangka, budak polis ini sengaja melanggar peserta BERSIH 3.0. Penamatnya kereta polis beliau diterbalik dan dirosakkan.

Perlukah kita bertindak sendiri? Apa nak jadi kalau pasukan keselamatan pun diperlakukan sebegini? Jadi, dari rasa simpati saya pada BERSIH 3.0 mulanya kini  bertukar menjadi sakit hati dan sedih dengan apa yang berlaku. Penganjur BERSIH 3.0 perlu bertanggungjawab terhadap tindak tanduk para pesertanya.



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Ahad, April 29, 2012

72 Komen:

  1. kesian kt polis tu..dan kesian jugak kt mereka² yg dapat menggunakan kewarasan yang diberi Tuhan

    BalasPadam
  2. Salam,
    Orang nak duduk aman2.. deme nak wat huru-hara..
    Apa ke susah duduk elok2, bersatu hati dan sejahtera..
    Atau mungkin cuba nak merasa kepayahan mereka yang terdahulu memperjuangkan kemerdekaan?

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama29 April, 2012

    bodo btol polis tu..yg gatal gi langgar orang tu watper..tu bukan accident..tu sengaja..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama29 April, 2012

      Jangan cakap org bodoh la bodoh....main hantam je nk cakap org bodoh.....kamu ni la racun kpd bangsa dan negara......melayu

      Padam
    2. Tanpa Nama30 April, 2012

      Sapa suruh gi demo, nyesak jalan.. polis tu pengsan kena baling objek keras, tu yg terbabas.. tak tau jgn buat2 pandai buat cerita..

      Padam
    3. Tanpa Nama02 Mei, 2012

      sorry ak nk menyampok.die org y ml kn dl..andai ko kat tmpt polis 2 ko akn tau cm ne situasi yer..apabila ko tgh mjln kan tugas..tb2 kete ko kene hntam teruk n diri ko pon kne baling batu,kene hntak ngan helmet n kon..scr automatik tntu ko xleh kwl kete 2 dgn menahan skt n sebal..ko pun t'babas..kat bwh kte mne ad org

      Padam
  4. bukan polis yg bodo, polis cuma mnjalankan tugas. bayangkan jika kamu jd polis tu berdepan dgn org2 gila yg dah tak dpt mengawal emosi, kamu pun akan melakukan sedikit kesilapan. Tapi kesilapan polis tu di balas oleh orang2 gila dgn teruk sekali. Tu sebabnya org suruh duduk berkumpul elok2 kat stadium tak mau, degil, haprak!. Kamu semua pembangkang yg bodoh mengikut pemimpin yg tolol, kami rakyat malaysia sejati makin benci dan marah kpd kamu dan pembangkang bodoh.Tak kan kamu menang dlm pilihanraya, percayalah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. statement org kecewa....

      Padam
    2. Tanpa Nama08 Mei, 2012

      hati bila dah hitam memang tak akan nampak kebenaran..kesian kau ye amran..terlalu banyak sangat makan rasuah disogok dengan duit haram..kesian amran..kesian..kesian..

      Padam
  5. utk mengetahui cerita sebenar.. tak leh tengok video atau tengok tv shj. anda kena hadir sbg pemerhati disana.. Saya tak sokong keganasan.. Polis dan peserta Bersih, kedua2 nya ganas... Kalau nak tengok peserta bersih ganas.. bole jumpa di youtube.. kalau nak tengok polis ganas...kena hadir disana.. Saya tengok seorang budak umur 14 tahun di flying kick polis semata-mata pakai baju bersih, sy tengok seorang makcik.. dipegang kedua tangannya.. dicampak ke depan.. sy tengok seorang pakcik yg sdg menuju train LRT dirempuh dari belakang.. sy tengok seorang budak dibelasah oleh 8 anggota polis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sangat dengan apa yang datuk perkatakan. Takat tengok tv1,tv2,tv3 suku, lepas tu cuba nak ulas samalah anda dengan seekor lembu. Nak tau kenapa? Fikir-fikirkanlah...

      Padam
    2. Tanpa Nama29 April, 2012

      bro, 2 orang anggota polis mati hari ni. Yang mati bukan polis, tapi suami orang/ bapak orang/ adik orang / anak orang. Yang si Ambiga seorang hindu dok sibuk anjurkan Bersih, melayu pula yg bunuh melayu. Makin layu la melayu sekarang ni. aku sedih sampai tak leh tido hari ni. Mana dia pergi Malaysia yang aman. Polis dok bersengkang mata jaga keselamatan semua orang. Kalau adik korang kena rogol cari polis, rumah korang kena pecah cari polis. Masuk neraka orang yang bunuh orang ni. Mungkin waktu belasah nak tunjuk hero, tak pikir pun sampai mati budak tu. Bila dah ramai-ramai sedap la belasah orang. Ingat!!!! Muka orang yang belasah tu Polis (Ingat!!!) Kitaorang akan cari balik sampai ke lubang cacing brader-brader tu.

      Padam
    3. Tanpa Nama29 April, 2012

      bodo...polis memang la orang yg dilantik utk jaga keamanan..tapi masalahnya diorang gi ikot cakap UMN0 tu buat per..sebenarnya diorang x boleh sokong saper2 pown..BERSIH tu buat sebab nak tuntut keadilan dlm pilihanraya..dah kerajaan x nak buat cara adil..jadi ada la BERSIH 3.0 ...

      Padam
    4. Polis memang Bodoh la... makan gaji buta... semalam saja kerja sikit dah sakit. pi rasuah lagi.. ini baru sikit .. kalau la polis peragai masih sama ,tak tahu la lagi .. mungkin para bersih akan bersih kan sikap polis bodoh sial. Wahai si orang bantah yg bantah bersih , kami buat semua ini kerana kerajaan tak betul, tak adil, untuk future kamu la sial untuk anak anak kamu dapat keselesaaan masa depan. Mana najib masa itu? makan najis mana? ckp besar saja.. masa mahathir semua OK aje... Why now like shit? think ....

      Padam
    5. Tanpa Nama29 April, 2012

      ipoh ram, hang kutuk poliskan klu jadi pape kat hang atau keluarga jgn cari polis hang pergi cari si Ambiga dgn si jolok ponggong tu<<< orang awam baik sangat la... ko sndr org awam , lu pikir la sendiri

      Padam
    6. Tanpa Nama29 April, 2012

      Oiiii,Ipoh Ram,kamu ni jngn la cakap tk srupa bikin,kalau nk cakap tu biarla serupa bikin,kamu ni bagus sngt ke smpai kutuk polis mcm2,nnti kalau ada kamu dn keluarga kamu kena ragut,rompak kena rogol ke...buat la report kpd Amiga tu sbb kamu sokong dia,org cm kamu ni la yg mnjadi racun kpd negara dn bangsa melayu....puiiiiii.

      Padam
    7. OOii Tanpa nama, U nak rogol negara kita ke? Police dah la buat kecoh.Polis sepatut kena jaga,bukan tumbuk orang awam. si amiga cuma daun, u tau tak siapa pokoknya? cari la bodoh siapa. kalau tak tau politic jgn nak type2 kat sini... Kalau terus ckp mcm ini kita semua selama lama miskin saja. u tak nak gaji tinggi,rumah sendiri,didik anak2 belajar percuma,masa depan anak2 cerah?u kerja kuat bagi la kat kerajaan enjoy saja la bodoh.sangat bodoh la u,tak fikir masa depan ,u fikir untuk hari ini saja. u nak selalu susah kerja kuat buat OT takda masa untuk family? u tak pernah keluar ke negara lain? tak payah jauh jauh pi singapore tengok. u tau bila merdeke, bila u dapat gaji tinggi ke atas kerja 8jam 5hari seminggu, bila u boleh beli kereta cash,bila ada rumah sendiri,harga keperluan berpatutan,bila kerajaan jaga masyarakat setiap detik(bukan masa nak undi saja). saya ini bukan ckp untuk saya saja, untuk semua.. saya keluarga ber-ada la, ... saya nak semua orang juga dapat sama sama mewah. we dont want anyone miskin in this country.. change ur attitude la bro.. sorry if im rude.

      Padam
    8. Tanpa Nama02 Mei, 2012

      @IpohRam mulut ko jgn cm celka..ko nk tgk bini,mak ko, n ank ko kene rogol dgn mat bangla n indon???time 2 la ko cr polis..bangsat ko..ckp mcm ikut lung bpk ko

      Padam
    9. Tanpa Nama02 Mei, 2012

      @Ram...lu nk wit byk..ln kali blajo pndai2 br dpt jwtan tggi..lu nk wit byk lbh baek lu g kje overtime..jgn byk bunyi..jgn nk tau suh org ln b'ubh..diri lu 2 kne ubh dl..nk free education..lu sggp ke byr cukai 26%??bl k'jaan bg free education one day, lu t'pkse byr cukai y tggi n smpai wktu lu xthn nk byr..lu pun tuduh k'jaan sengaja caj cukai y tggi..i2 lu silap la..klu 2 jd kenyataan..lu salahkn diri lu..wa akn ingt ape y lu tulis kn cni..wa xheran sgt ape y lu tls..tp ape y lu tls mmg xmasuk akal..kt bkn negara maju lg..msh membangun..I'm rude boy too..tp wa tau respect org ln..tp wa xsk lu bg komen x berasas

      Padam
    10. Samy Velu02 Mei, 2012

      Bayar cukai la PUNDEK... Benefit untuk sendiri n anak2. u no money ah? miskin ah? pi jual punggung...

      Padam
    11. 60% melayu masih bodoh. bayar cukai pun susah... kalau dapat education free untuk anak2 kan bagus... Aku pun melayu juga.. i tengok masa depan.... i think u all perli bersih pasal u all tak de otak...

      Padam
    12. Kalau isteri kau kena rogol bukan hal bersih... pasal isteri kau gatal, ahh... tak kan untuk isteri kau polis kena lawan... hoi tu isteri kau la sendiri lawan la bodoh suami.

      Padam
    13. Tanpa Nama02 Mei, 2012

      Betul @Ram... Cuma banyak orang tak sedar...

      Padam
    14. Tanpa Nama08 Mei, 2012

      sokong datuk 150%

      Padam
  6. Tanpa Nama29 April, 2012

    aku pun tkpaham,kenapa melayu sekarang mudah terpengaruh...?
    aku sokong hang tanpa nama,...kalo mcm ni benci sgtla polis tu....cuba mai waktu umah kenarompak,eksiden,kecurian,pandai pulak haampa cari polis,ramai2 hampa beranila...kit asesama kit abergaduh,bangsa len jadi ketua tang atas,bangsa len tepok tgn tgk kita yg mudah mengikut! susah payh tok nenk dulu bjuang hapus komunis lani hampa plak nak perosakk segala yg tok nenek tinggai,bantuan kerajaan hampa sapu,betui taktao malu,bab duti hampa kata tu kewajipan kerajaan,lansung tq pun tkdak...tapi bab nak merosak,perosak,cari salah org hampa memang terer!
    tringin sunggoh hampa nak jadi mcm indon,pakistan,....tgk negara kit asudahla,bpa byk org luaq mAI tumpang dok,tu pun hampa tk sedaq..pasai pa,pasai negara kita lebih selamat dan mudah cari rezeki...kalo hampa semua tkmo dok malaysia dan tringin sgt nak jadi mcm indon ,hampa pi dok sana la!

    BalasPadam
  7. memang kecewa sgt dgn sikap2 bodoh melayu zaman ni.Kenapalah bangang sgt, kalau spr x betul, pilihanraya tipu, takkan pembangkang dah amek alih beberapa negeri. semua komplen tentang spr tetap diterima dan penambah baikan kpd sistem sentiasa berlaku. Dah memang ko orang kalah juga pilihanraya, ko org buat demontrasipun ko tetap kalah juga sbb penduduk malaysia ni berjuta, yg sokong bn berjuta. Ko buatlah keje bangang mcmanapun, rakyat malaysia semakin benci kat PR. Bersih ni sekadar demontrasi lambang kekecewaan kalah pilihan raya, pemimpin ko org gunakan ko org untuk jd robot2 bodoh menyemarakkan kebencian sesama islam. Nampak sgt pengikut PASlah paling bodoh menjadi kerbau suruhan, berjuang atas nama islam konon, tak sedar ke dah jadi Hamba abdi DAP, musuh melayu dan islam malaysia yg paling nyata? Pemimpin PAS paling gila kuasa, menghalalkan apa saja untuk menang pilihan raya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bro Orang sakarang dah buka mata... mana ada orang sokong BN? pi tengok FB BN kena maki ada la bhai... zaman sekarang lain bhaii.. Kami nak ubah nagara jadi manusia buka kaki buka binatang.. Sikap siapa kecewa bhai... Sikap amran la kecewa sangat ,tak dapat fikir luas.. malu amran jadi malaysian..

      Padam
    2. Tanpa Nama08 Mei, 2012

      kesian kau amran..kesian..kesian..hati dah hitam gamaknya..

      Padam
  8. Bersih 3.0... 4.0 coming soon.... Need changes .... India Melayu Cina .. 3 in 1 jadi 1malaysia to change the rulez... We gonna whoops their ass who come cross us... this 3.0 said so..Bersih boleh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama29 April, 2012

      tak smestinye polis salah..sikit2 nk slhkan polis...

      Padam
    2. Tanpa Nama29 April, 2012

      RAM ni mmang sokong bersih,sbb kamu ni lah prosak negara dn bangsa melayu........tk bersyukur langsung dngn keamanan msia..

      Padam
    3. Tanpa Nama29 April, 2012

      RAM mmang la sokong bersih sbb dia mmang perosak negara dn bangsa melayu..dn bersyukur dngn keamanan msia..sdar la kwn2 ku.

      Padam
  9. kenapa tiba2 je polis tu boleh masuk.xkan sebuah je keta polis ke apa ntah.

    BalasPadam
  10. tak sokong perhimpunan sebegini....

    BalasPadam
  11. Salam......perhimpunan sebegini adalah untuk menunjukkan sokongan rakyat. Namun begitu bukan juga mudah mengawal disiplin peserta kerana yang hadir ini adalah dari segenap lapisan masyarakat. Polis bertindak kerana arahan, penganjur berlepas diri kerana dia tidak menyuruh melakukan keganasan. Ibu ibu, anak anak kecil, orang yang lalu lalang, perempuan, orang orang cacat menjadi mangsa. Bukankah telah dipesan, jauhilah perhimpunan ini. Kalau nak bershoppingpun bukanlah waktu ini...Saya menyokong perhimpunan yang dibuat dengan sekuat kuatnya dan bukan yang mempunyai tempuh tamat sepertinya ikan sardin. Ramai yang datang dengan tujuan hendak menonton, juga menjadi mangsa. Kita tidak dapat membezakan siapa mereka dan yang penting, pergilah jauh jauh..Berhimpun dan tidak mahu berganjak membuatkan anda menerima masalah. Bila orang bersih dipukul, orang bersih akan marah, bila polis dipukul,polis juga akan marah...Siapa yang mula pukul siapa, siapa yang masuk kawasan siapa.....Bos besar besar dok relax tenguk tv........

    BalasPadam
  12. Tanpa Nama29 April, 2012

    Ya Allah selamatkan lah hamba-hambamu dari perbuatan jahat manusia-manusia yang melakukan kekejaman pada manusia.

    BalasPadam
  13. yang pakai kain kuning ikat kepala tu (tengah heret polis) MUKA KO KOTOR LA BEB..AKU HERAN LA,MACAM MANA KO BOLEH TERJEBAK DENGAN PERHIMPUNAN BERSIH NI EK..

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama29 April, 2012

    setuju ngan panglima muda... sekarang Ambiga ckp dia tak tau apa2... sekadar contoh...

    BalasPadam
  15. kadang2 rasa malu pun ada kalau orang luar(negara luar) tengok video n gambar2 mcm ni, boleh menunjukan persepsi negatif.

    BalasPadam
  16. skrg semua blog tulis pasal bersih 3.0 saje.ini isu semasa yang hangat tetapi ia boleh mencalarkan imej negara kita yang tercinta ini.

    BalasPadam
  17. Salam
    Pasti akan ada siasatan nanti untuk mengetahui puncanya

    BalasPadam
  18. Tercalar sudah imej Malaysia. Saya tidak mahu kehidupan anak-anak masa hadapan akan tergadai. :-(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama01 Mei, 2012

      sudah tergadai pun ..oleh UMNO...skrg pun ramai alamai kesan kerakusan UMNO...tak perlu tunggu masa depan...

      Padam
    2. Tanpa Nama02 Mei, 2012

      akibat sikap kacang lp kn kulit

      Padam
  19. harga yg mahal terpaksa dibayar..oleh mereka2 ini..Bersih + Polis

    BalasPadam
  20. Tanpa Nama29 April, 2012

    Kasian org msia ni....cm babi di tarik hidung,jd pak turut Si Amiga tu....alahai dunia skrng,org asing lebih berpengaruh dn berkuasa drpd org msia sndri,apa dia 1 msia?nyanyi 1 msia,klinik 1 msia,kedai 1 msia,menari pn 1 msia,skolah 1 msia....tp hakikat nya bukan 1 msia,sbnarnya hancur msia.....renungkan lah.

    BalasPadam
  21. biasalah bila undang2 dibawa ke jalan..sbb tu org ramai x leh jdik hakim..

    ni namanya undang2 tarzan..xder bicara, jatuh hukum trus polis bodoh dan sbgainya..bila satu har nnt terkena batang hidung sendiri undg2 tarzan ni baru tau..

    BalasPadam
  22. kenapa la cam ni... ish.. kejam

    BalasPadam
  23. Tanpa Nama30 April, 2012

    ape ke bodoh!!!!! kami hormat polis. polis hormat tak kami?? kami bukan anjing. tp polis buat kami macam anjing.. aku cakap satu je la.. MALAYSIA POLIS IS CORRUPT. KEDAI JUDI DEPAN MATA TAK SERBU.. RASUAH LA TU.. YANG Bersih ni korang menyibuk2 plak apehal.. pandai cari sakit.. weii rakyat dah open eye la.. sape nak takut polis keparat mcm tu.. pasal ko segilintir polis keparat. semua polis di cop dan di label keparat.. pikir apa tanggunjawap ko.. jawap la kat akhirat sok.. ada polis nak debat ngan aku? meh sini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang awan diraja malaysia30 April, 2012

      Betul,i sokong u. Yes open ur eyes n think wise... dont be stupit malaysian.

      Padam
    2. pandai menyalak...tp berselindung ngan 'Tanpa Nama' ape ke bangang ko nie

      Padam
    3. Tanpa Nama30 April, 2012

      keta hilang, jgn terhegeh2 nak repot polis.. tu gi repot kat anwar ibrahim..

      Padam
    4. Tanpa Nama02 Mei, 2012

      bro..ak nk ckp ni..ko maki polis..ko xpkr ke tugas die org cm ner??dl gaji polis ckit jer..ak ingt lg thn 1999..gaji pak cik an 800 lbh jer tp kje xkr ms n cuaca..smpi pak cik ak nk cti pon ssh nk approve..ak sedih org zmn skrg maki n hina polis mcm polis ni xgn,anjing,baruan UMNO n mcm2 lg la..korg kutuk..pak cik ak xmnta jd polis..tp nk cr rezeki..die t'pkse jd polis sbb die nk cr rzki y halal..bkn nk ikt cr anwar n azmin..giler seks..mnta dana dr org yahudi AS.korg xpkt family n polis veteren bl die org tgk junior die org kne belasah n maruah dipijak sng wenang yer xcm dl..ms 1980-an gaji polis 300lbh jer..umh berek polis,bilik tdo 2,bilik air 1(kck)..bini tlg jual kuih..ank2 polis cian tgk mak n ayh die kje siang mlm cr wit..polis skrg pgkt kostabel 1500 tp xcukup gak...duk berek polis y selesa..bilik tdo 3,nilik air 2(smue yer bsr)..leh bli kete n moto utk ank2..dl x..pki moto bw bini(kdg2 bw ank)..ak bkn nk mnta simpati kat korg.sbb korg xtau cm ne rutin k'hidupan seorg y b'name manusia y b'keje sbg polis n b'sm famili!!sbb korg xprnh rs sbb 2 korg maen hembus jer xpki gn otak n akal..

      Padam
  24. Bersih 3.0 membuatkan saya dan ramai lagi rakyat Malaysia takut untuk menyokong Pakatan pembangkang. Jika beginilah cara mereka memilih untuk mentadbir negara ini, bersedialah dengan pistol sendiri. "Siapa yang kuat dan ramai akan menang, siapa yang lemah nampaknya di tindas". Nak belasah polis tu ramai-ramai beranilah sebab dia seorang.

    BalasPadam
  25. Tanpa Nama30 April, 2012

    harap maklum peserta bersih yg berbaju kuning di atas kereta polis itu adalah polis juga...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama06 Mei, 2012

      bukti ?

      Padam
    2. Police US10 Mei, 2012

      Police malaysia Cibai...

      Padam
  26. Yes i agree Malaysian Police are CORRUPT.. bukan kat malaysia jer.. satu dunia.. jadi macam mana nak tangani benda ini... Kita kena cantas kepalanya dulu... kalau kepala samseng macam Nazri Aziz, Najib.. mmg yg ekor akan ikut...
    Sy pernah brtembung dgn ratusan penyokong rempit muda Umno di PD masa prk isa samad tempohari. Kami pakatan ramai juga dlm range 2 kali ganda dr mereka.. org muda Umno bw parang.. polis ada pun dihayun dgn helmet.. kami pakatan tengah berang tunggu signal gadoh jer.. Nasib baik Allah turunkan pemimpian disana iaitu Nasrudin Tantawi, ketua pemuda pas.. dia guna hailer dan panggil kami berkumpul.. dan berdoa shj kpd Allah.. Tengok ahklak pemimpin ini.. sungguh mulia... Kalau org ini jadi ketua Polis, insya allah Polis malaysia disanjung Dunia terutama bangsa lain spt cina dan india... contohnya tengok cara dia tarbiah unit amal... setuju tak??

    BalasPadam
  27. saya juga ingin ingatkan semua.. jgn semata-mata di sokong LGBT, hindu, buddha.. kita hina dia, Islam tidak mengenal warna kulit atau agama.. yg penting objektif yg dibawa.. spt mana kita antar anak kita ke sekolah.. cikgu mrk adalah india, cina dsb.. adakah kita akan berhentikan anak kita kesekolah hanya krn perbezaan bangsa..
    seekor anjing, walaupun haram.. Allah larang kita dera haiwan itu.. ini kan manusia.. Itulah kita diajar dulukan Islam daripada bangsa itu sendiri.. jgn racist ler...

    BalasPadam
  28. Tanpa Nama01 Mei, 2012

    objektifnya sekarang nak tutup kesalahan yang dah lama dia buat.,,,ada ja isu yang dia timbul tak abih..la ni dgn si ambiga pulak,lepas ni taktau dgn sapapulak,dhabis modai sampai sanggup joint dgn ambiga yang juang kan lgbt tu....yangheran unit AMAL TAksedaq ka apa yg ambigaaaaaaaagagagagagaga tu juangkan...eii takpaham aku,.mcm ni ka kerajaan yang nak memimpin zaman masa depan anak2 kita,memang tergadai la bangsa dan negara kalo puak2 ni memerintah...sanggup buat apa saja janji dpt apa yg diorang inginkan..jgn esok negara bangsa tergadai,kita yang menyokong dia terkontang2kanting,dia nahhhh hijrah pi dok negara yg suport dia sgt tu...mklumla org kayaaaaaa juta2....

    BalasPadam
  29. Tanpa Nama01 Mei, 2012

    bodoh betul tanpa nama ni.. alahai, ambiga tu cuma sebagai pemandu bersih je.. kami rakyat join bersih bukan sb support agenda sape2 tp kami join utk bawa agenda rakyat sendiri..
    tanpa nama... ko ni mmg bebal.. skrg dah lepas bersih 3.0 pun ade ke nagara jd miskin, ade ke bini ko dan keluarga ko tergadai??? bodoh!!
    setahu aku BN je sibuk duk letgo tanah2 kat malaysia ni kat org luar.. aku duduk di satu kampung di KL, GOV BN nak beli tanah kami RM8.00 sekaki persegi dan nak jual pd YTL ..YTL sape punya?? Bodoh betul ko ni tanpa nama....
    ingat , dato harun tglkan 75 000 ekar tanah Melayu di KL, tp skrg cuma tgl 250 ekar je.. UMMPORNO la pengkianat Melayu. Bg aku, org yg sokong BN, semua BEBAL...OTAK KECIK!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama02 Mei, 2012

      YTL malaysia punyer n kat cni ak terang ape meaning YTL (Yeoh Tiong Lay-pangkat Tan Sri).ditubuhkn pd thn 1955 di KL.cawangan YTL berada di seluruh cwngan malaysia n luar negre..ni jer info ak bg sbb kwn ak prnh kje kat c2.so b4 ko nk taip ko kne pndi cr infon ko leh lah reka ckit2 klu nk panaskn keadaan..sorry u so fool dude!!oh lp april fool dh abis..u must always reminds u'r self.slp lhkh abis lah ko..

      Padam
    2. Tanpa Nama03 Mei, 2012

      Salam semua.
      Rujuk Tanpa NamaApr 28, 2012 01:58 PM

      Aku komen skit jek, bg tau kt korang supaya korang phm. Anuar / Azmin (orang kafir x yah ckp la) semuanya jahat. Mcm2 kemungkaran yg diorang buat. Anuar nk jadi PM ja, bukan sebab prjuangan apa-apa. Mreka ni org yang tidak bermoral. Dia asyik nafi jek, tapi x brani sumpah laknat.
      Kenapa USA sibuk dok sokong Anuar, bukankah USA tu bawah pengaruh Yahudi Laknat. Kenapa Yahudi ni begitu sayang sgt dgn ANuar yang ber'iman' sgt ni. Mestilah ada something wrong. Tak gitu bro2 semua.
      Tapi nafikan kerajaan skrg korup, korang pakat2 jatuhkan kerajaan melalui undi dan polis pun akan ikut siapa yang perintah.
      Tapi Polis ni, diarahkan. Tak kira siapa perintah pun polis terpaksa ikut. Ingat polis suka ka wat benda-benda mcm ni. Cuma aku harap kalau orang lain pegang kerajaan, Polis ni biarlah badan bebas yang tak dipngaruhi oleh mana-mana pihak. Masalahnya yg lantik Ketua Polis Negara pun Menteri Dalam Negeri. So fikir-fikirkan lah mcm mna nak bebaskan pengaruh luar ni kalau korang perintah nanti.
      Tak gitu bro?

      Padam
  30. Tanpa Nama03 Mei, 2012

    Peserta bersih memang bodoh yang teramat!!!...penyokong PR lagi la bodoh sebodoh2nya....

    BalasPadam
  31. Tanpa Nama06 Mei, 2012

    umno haprak..makan duit rakyat..org surh beli lembu fitlot beli kondo..sakai bukit tol..masih xbole bukak mata korg nie..org melayu dpijak..dipukul..korg bgaduh pasl politik..cam ne nak bsatu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama08 Mei, 2012

      sokong..umno haprak + hapak..mana kau amran..amran..amran balaci..

      Padam
  32. Ya amran memang balaci....dia tak tau dah brape banyak duit KWSP diperah2 oleh Umngok sampai berbilion ringgit......sekarang nadi (tanah kelapa sawit yang berada di Indon dh x ingat berapa hektar)Bank Tabung Haji pun digadai oleh orang Umno, tak tau laa....mungkin mampus mcm tu jer Tabung Haji nanti....

    BalasPadam
  33. Tanpa Nama12 Mei, 2012

    Betul cakap Kamarul, tu buka mata laaaa.....baru tauu....

    BalasPadam
  34. Tanpa Nama12 Mei, 2012

    POLIS! Kau ingat kau hebat sangat ke dapat belasah orang awam?! Tunggu kau jika aku ada ilmu kebal nanti aku akn amuk korang semua!

    BalasPadam
  35. Tanpa Nama12 Mei, 2012

    Baru kau tau langit tu tinggi atau rendah!!

    BalasPadam
  36. Tanpa Nama12 Mei, 2012

    Husst.. jgn gaduh nanti negara korang jd miskin mcm negara aku.

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA