Lagi Gambar Terkini Sekitar Perhimpunan BERSIH 3.0




Perhimpunan Bersih 3.0 yang dirancang untuk diadakan secara aman berakhir dengan kekecohan apabila segelintir peserta dan penyokong merempuh pagar halangan polis untuk memasuki Dataran Merdeka, pada jam 3 petang tadi, menyebabkan Unit Simpanan Persekutuan (FRU) menembak gas pemedih mata.

Perhimpunan kali ini menyaksikan hampir 80,000 penyokong Bersih berkumpul di jalan raya sekitar Dataran Merdeka bagi menuntut pilihan raya yang adil. Penyokong Bersih tidak bersurai sepenuhnya dan ada yang dilihat membaling semula bekas gas pemedih mata yang dilepaskan, menyebabkan FRU menggunakan meriam air.


Apa akan terjadi selepas ini?


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Sabtu, April 28, 2012

6 Komen:

  1. Nampak gaya perhimpunan tidaklah aman seperti yang dijanjikan oleh pihak penganjur. :-(

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg tujuan nya mcm tu..kalo x depa dh wat kat tmpt yg dicadangkan..depa degil jgak..

      Padam
  2. Tanpa Nama28 April, 2012

    Masih ramai yang sanggup dipergunakan untuk kepentingan peribadi pihak-pihak pembangkang... Bersyukurlah kepada Tuhan atas keamanan dan kesejahteraan yang kita rasai di Malaysia. Peserta bersih 3.0 mungkin tidak menghargai kesenangan / kesejahteraan kerana mungkin tak pernah merasai kesukaran... Lahir saja ke dunia semua tersedia dengan mudah... Seperti orang yang tak berasa sihat itu satu kenikmatan, lalu tidak bersyukur sehinggalah dia hilang sihat dan merasai kesakitan... Kepada peserta bersih 3.0, apakah sumbangan anda kepada agama, keluarga, masyarakat, bangsa dan negara setakat ini dan akan datang..???

    BalasPadam
  3. Hmm...mmg betul2 bersih kali nih..

    BalasPadam
  4. Salam
    Tengokkan gambar tu, tak dapat la mereka 'duduk bantah'

    BalasPadam
  5. Tanpa Nama09 Mei, 2012

    bagi tembak je biar mampus terus terutama sekali anwar tu dan pengikut pengikut diorang.....................................yeah

    BalasPadam