Jadual Tangga Gaji SSM Baru Gred 44 ,Gred 48,Gred 52 Dan Gred 54

Disediakan di bawah, Jadual Tangga Gaji Baru SSM Gred 44,Gred 48,Gred 52 dan Gred 54 Kakitangan Awam yang telah dibuat pengiraan berdasarkan kenaikan gaji baru SSM sehingga 13 peratus. Hanya gred gaji ini yang dapat saya adakan setakat ini di sini.  Klik pada gambar yang disediakan untuk tumbesaran sekiranya kurang jelas.





Andai terdapat sebarang kesilapan dan kekeliruan dari carta jadual di atas, anda semua bolehlah melayari laman web Jabatan Perkhidmatan Awam di www.jpa.gov.my dan mendapatkan pengiraan gaji baru yang lebih tepat menggunakan widget yang disediakan di sana,  selain anda juga boleh memuat turun pekeliling  berkaitan gaji baru SSM.


 
Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Ahad, April 08, 2012

6 Komen:

  1. detil ni
    terima kasih sifu :)

    BalasPadam
  2. Antara topik terhangat termasuk pembayaran tunggakkan kenaikkan gaji.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melihat tangga gaji rata-rata layak bayar cukai pendapatan dan zakat pendapatan. LHDN pun sudah melanjutkan tempoh penghantaran e-filing kepada 15hb May 2012.

      Padam
    2. betul, ramai yg buat potongan bulanan utk cukai pendapatan rasanya, memudahkan, tapi claim balik pun ada(lepas dapat rebet zakat)...heee

      Padam
  3. ORG BESOR, GAJI TTP BESOR :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama10 April, 2012

      kebanyakkan org besar nih umur dia dekat 50.. paling muda pun 40 an. dng anak, kos pendidikkan, rumah, yuran universiti ,kolej. tak cukup gak.. kalau bujang ,umur muda lain cerita.

      gaji besor belanja pun besor gak den

      Padam