Lionel Messi Pemain Terbaik Eropah 2010/2011




"I keep all these awards at home and I still have some space for more ... thanks to my team mates for helping me achieve this."

Semalam pemain Barcelona, Lionel Messi dinamakan sebagai Pemain Terbaik Eropah musim 2010-2011, mengalahkan dua calon lain iaitu pemain Real Madrid, Cristiano Ronaldo dan rakan sepasukannya Xavi Hernandez (sumber Agensi). Satu kejayaan yang cemerlang buat bakat muda yang merupakan antara pemain termahal di dunia.
 
Lionel Messi yang turut merupakan ayam tambatan bagi pasukan Argentina adalah Pemain Terbaik Dunia 2011. Masih muda dan berbakat besar, beliau selalu di katakan umpama bayangan pemain lagenda Diego Maradona satu masa dahulu. Saya sendiri menyukai cara permainan beliau yang lincah dan menggunakan setiap peluang yang ada ketika bola berada di kaki beliau.
 
 
 
 
Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Jumaat, Ogos 26, 2011

4 Komen:

  1. Salam Aidilfitri 1432H..Maaf zahir batin..Maaf dipinta andai komen dan pandangan saya sebelum ini telah mengguris perasaan abg zul.. Semoga ikatan ukhwah sesame blogger kan semakin erat lagi di Syawal 1432H ini..

    BalasPadam
  2. Harap kekal diprestasi tinggi. Jangan jadi macam beberapa pemain apabila sudah sampai puncak prestasi macam hilang tumpuan dan merundum

    BalasPadam
  3. SALAM,
    SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF ZAHIR BATIN ! PIHAK LF AKAN MENGAMPUNKAN SEGALA DOSA (JIKA ADA, YG SENGAJA ATAU TIDAK SENGAJA)

    BalasPadam
  4. salam
    messi memang bagus tapi saya masih sukakan maradona

    BalasPadam