Gambar Ikan Kerapu Gergasi Di Tangkap Di Laut Tempatan














Ikan kerapu gergasi sepanjang 6 kaki dan seberat 168 kg dijual pada harga RM7,560 di pasar Lebuh Cecil  Butterworth, Pulau Pinang. Ikan kerapu gergasi sepanjang 6 kaki dan berat 168 kg ditangkap di perairan Teluk Bahang pada Khamis lepas. Penjual ikan berkenaan, Tan Kah Seng berkata, seramai lapan pekerja berkerah tenaga untuk menangkap ikan berkenaan menggunakan pukat.(BERNAMA)

NOTA: Agak-agak anda, nak buat masak apa sedap di makan ikan kerapu gergasi ni. Kalau saya, jangan cakap nak makan, tengok pun dah takut..he he. Apapun, walau sebesar mana pun  ikan ini menandakan betapa besarnya kejadian Allah di muka bumi ini dan banyak yang kita tak pernah lihat. Wallahualam.



Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Khamis, Ogos 11, 2011

26 Komen:

  1. Assalamualaikum..

    Moga sdra sihat hendaknya..

    Kalau dah sebesar tu sedap ker? :)

    BalasPadam
  2. @Abd Razak

    وعليكم السلام ورحة الله
    sihat alhamdulillah..
    semoga saudara begitu
    hendaknya..

    ikan ni dagingnya dah tentu
    keras juga kan? entahlah..
    bergantung pada tukang masak
    rasanya bagaimana mengolahnya.

    BalasPadam
  3. salam..
    wow..besarnya ikan kerapu ni.. makan sebulan pun tak abis..

    betul tu abg zul.. takut je nak makan..

    BalasPadam
  4. ada orang kayta kalau ikan besar gini rasanya tak sedap..ye ke??

    BalasPadam
  5. kalau tahu memang tak sanggup nak makan.
    kalau dah potong kecil2 tu, (tak tahu size asalnya begitu) mungkin boleh...:)

    p/s- pernah ternampak ikan patin size kambing kat aquarium di zoo negara tu. mmg tak sanggup...

    BalasPadam
  6. kemungkinan isinya keras kalau ikan besar2 camni

    BalasPadam
  7. salam...uissh..mmg besaq ni cik zul..kena gigit dek ikan tu mmg best :D

    BalasPadam
  8. slm en.zul...
    semoga sihat2 di bulan ramadhan ni...

    amboi...besarnya ikan....
    ape lah yg dia mkn smpai jd besar mcm tu ye..hehehhehe kuasa Allah tu....

    BalasPadam
  9. Salam,
    kalau dia buat jadi ikan masin yang dah di kerat kecil2, berani kot saya nak makan, hihihih

    BalasPadam
  10. muahahaha...giler besar...takut plak nak makn..

    BalasPadam
  11. huh kalau buat lauk berbuka tu cukup sekampung gamoknya :)

    BalasPadam
  12. Masok 3 rasa la kut.. keknya bapoklah liatnya dok :)

    BalasPadam
  13. blh kenduri ikan kerapu klu beso gini..hehe

    BalasPadam
  14. Mak ai bosarnya la , ni kalau makan sepuluh orang pun x terhabis nie..

    BalasPadam
  15. ikan jenis ni dikatakan pnah telan sorang budak

    BalasPadam
  16. Salam sahabat

    mmm..rasanya kalau besar begini isinya sahaja akan diambil dan tulangnya dibuang.Kepala buat kari..hahaha HUGE

    Ikan kerisi isinya sangat lembut,kalau besar pun maybe taklah keras sangat.

    Betul kata sahabat,inilah kebesaran Ilahi.

    Selamat menjalani ibadah puasa buat sahabat sekeluarga dan semua pembaca sahabat
    Umi

    BalasPadam
  17. SALAM,
    SEBESAR INI, TAK KERAS KE ISINYA ? TAK SUKA IKAN YG TERLALU BESAR !

    BalasPadam
  18. ikan tu terkena sinaran cahaya lampu doraemon ke? hahaha

    BalasPadam
  19. besor nye ikan kerapu tu...saya duk dekat2 sini pun tak tau..haih ketinggalan jugak saya ni. sebesar tu punya ikan boleh buat kenduri oo..hehe

    BalasPadam
  20. setahun boleh tahan stok sy kalau mcm ni

    BalasPadam
  21. salam
    tak selera nak makan pulak bila dah besar sangat macam ni

    BalasPadam
  22. besarnya.. liat tuh...rasanya

    BalasPadam
  23. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA

Carian Blog