Klip Video Gol Jaringan Theyeb Awana Sepak Menggunakan Tumit




Pemain Emiriah Arab, Theyab Awana, bakal menerima hukuman akibat melakukan tendangan penalti dengan tumit sewaktu membawa pasukannya menang 6-2 dengan Lubnan. Ini dianggap sebagai bentuk penghinaan terhadap pasukan lawan.

Aksi Awana telah disaksikan oleh ratusan ribu orang melalui laman youtube. Dalam video tersebut terlihat Awana yang mendapat kesempatan melaksanakan penalti berlari ke arah bola, Awana tiba-tiba berbalik dan menendang dengan menggunakan tumit kakitnya. Bola yang mengarah perlahan ke sisi kiri gawang gagal dibendung oleh penjaga gawang Lubnan yang sudah mati langkah.

"Kejadian ini seharusnya tidak perlu terjadi,""Kami tidak boleh menerima sesiapa dari pasukan kami yang tidak menghormati pasukan lawan, ujar pengurus pasukan Emiriah Arab, Ismail Rashed, kepada harian The National. "Saya fikir apa yang terjadi adalah sebuah sikap yang tidak menghormati lawan," katanya.


NOTA: Moralnya di sini pada pandangan saya, JANJI GOL..asal dia tak pegang dengan tangan bola itu, tetap di kira gol. Realitinya beliau menggunakan skill mengelirukan pihak lawan, mengapa sampai perlu di tuduh tidak menghormati pihak lawan dan bakal di denda.





Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Jumaat, Julai 22, 2011

6 Komen:

  1. Salam sahabat,
    Salam sahabat,
    Games and sports are recreational in nature and as such we are supposed to derive fun and enjoyment from them. This is no fun anymore I guess. However in a competitive environment, there are rules and he has probably broke the rule.

    Have a great weekend.

    BalasPadam
  2. Haish.. Kalau camtu, org yang sumbat gol gunakan dada pun kena denda jugaklah lepas ni ye...hu3 Macam2lah diorg nih..

    BalasPadam
  3. kalau dah kalah tu mcm2 la nak cari alasan
    skill tinggi tu

    BalasPadam
  4. sifu kome dah jumpa spam gengblogger tu
    tapi bukan dari kome pulak blog org lain
    adehhhh camner yek

    BalasPadam
  5. salam
    dia ada kemahiran
    kenapa pula nak marah2
    rasanya tiada peraturan yang menegah berbuat begitu

    BalasPadam
  6. وعليكم السلام ورحة الله
    Terima kasih semua kerana
    sudi singgah dan mencoretkan
    komen anda di sini..amat saya
    hargai..jazakumullah khair..

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA