Alasan Pelik Obama Berikutan Pembunuhan Osama



Salam semua, sejak berita kematian Osama Bin Laden baru-baru ini, semakin hari semakin pelik alasan yang di berikan oleh Presiden Barack Obama apabila di tanya oleh wartawan mahupun media lain tentang bukti kematian Osama. 3 alasan ini membuatkan saya semakin hari semakin tidak percaya pula tentang kebenaran pembunuhan ini, kelihatan seperti ada sesuatu yang tersembunyi di sebaliknya.

1-Osama bin Laden dilaporkan tidak bersenjata apabila komando Amerika Syarikat menyerbu masuk ke biliknya dan menembak beliau mati di tempat persembunyiannya di Pakistan, menurut White House.

2-Jenazah pemimpin Al-Qaeda, Osama Laden telah dikebumikan di utara Laut Arab dari atas geladak kapal pengangkut pesawat milik Amerika Syarikat, USS Carl-Vinson.

3-Obama memutuskan untuk tidak menyiarkan gambar mayat Osama kerana bimbang ia akan menggalakkan keganasan dan digunakan sebagai propaganda al-Qaeda.

Ini gambar yang tersebar luas di media massa kononnya gambar awal jenazah Osama yang di siarkan sebelum ini oleh pihak Amerika Syarikat dan di dapati adalah gambar yang di edit dari kematian orang lain pada tahun 2009.



NOTA KAKI: Bagaimana pandangan anda semua dengan alasan-alasan yang tidak munasabah dan tak dapat di terima akal ini? Adakah ini sebagai gimmik politik Obama yang sudah semakin kurang popular di Amerika Syarikat sekarang berikutan kempen pemilihan presiden Amerika yang terbaru . Beliau sekarang mendapat tentangan hebat dari Donald Trump yang juga semakin berani mempertikai taraf kewarganegaraan Obama. Ini menjadikan Obama perlu mengalihkan tumpuan ke satu isu lain dan memenangi kembali sokongan warga Amerika. Persoalannya, wujudkan Osama sebenarnya? Wallahulam.


Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Khamis, Mei 05, 2011

21 Komen:

  1. Apapun tipu dan muslihat yang sedang dilakukan oleh mereka, itu semua tidak menggugat kekuatan dan azam untuk terus menegakkan yang hak dan menumpaskan yang batil...

    BalasPadam
  2. Prapoganda barat..untuk saham untuk kempen untuk mengelirukan umat islam dunia..

    BalasPadam
  3. sukar yang cakap..mybe ni gimik politik semata2 utk obama meraih undi dalam pilihanraya akan datag..ataupun mybe nk mnjatuhkan moral pengikut2 osama...atau mungkin osama dh mati

    BalasPadam
  4. Nilaaa agenda dorang. tak habis² nak menipu msykt seluruh dunia. Semoga Allah tunjukkan kebenaran kepada kita semua dan melindungi semua umat Islam daripada fitnah² ni, amin.....

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum zul,

    Entahlah... hati kakak masih berat utk menerima kematian itu (macam belum percaya)lagi. Namun jika benarlah pejuang ini telah menemui ajal secara ini jelas sekali US memang culprit. Kakak juga pasti lebih ramai "Osama" akan lahir selepas ini.

    BalasPadam
  6. lebih kepada propaganda america jer ni...

    BalasPadam
  7. Osama tetap ditakuti oleh Amerika walaupun beliau sudah mati..

    BalasPadam
  8. Jika benar Osama dah tiada,
    akan muncul beribu2 Osama lagi pasni..
    Tp pelik,anak2 dia x semua Islamik..
    Ade yg kawen ngn ppuan Amerika lgi..

    BalasPadam
  9. mereka merancang dan Allah jua merancang dan Allahlah sebaik-baik perancang (maksud alquran)

    BalasPadam
  10. salam..
    sy tidk percaya d di bunuh heee...enth mhpa sgla fakta yg d beri buat saya ketawa sndri hee..cam tak logik ada gak huuuu

    BalasPadam
  11. saya dok pikir apa tujuan dema ckp org osama dah maninggal. adakah kerna mau ttp isu al qaedah ini semata2..atau menunjukan merka2 ni herolah kononnya...

    BalasPadam
  12. Isu Osama mati atau tidak, tidak dpt dipastikan, yang pastinya pihak Amerika sendiri sudah malas berteka-teki dan mendapat malu pada masyarakat dunia... kerana misi dia org nak membunuh Osama ini tidak pernah kesampaian. Sudahnya tutup cerita bagi tahu dunia mereka telah dapat membunuh Osama kemudian mereka membuat rekaan cerita yang bukan-bukan gamaknya.

    BalasPadam
  13. Obama betul ke wujud, mana mayat? kenapa nak campak kelaut? adakah untuk menghilangkan bukti. Semua menjadi tanda tanya.

    BalasPadam
  14. hurm...sy pn 50-50..
    xtau la betul ke x....

    BalasPadam
  15. hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm tak nak kata pa.....

    BalasPadam
  16. Assalaumu'alaikum Zul

    Kakpun tak tahu nak kata apa..

    BalasPadam
  17. Assalam...
    Betul ke Osama dah meninggal? Al-Fatihah utk beliau kalau dah tak ada.
    Harapnya AS dah tak serang negara2 Islam utk cari "pengganas" lain pula..

    BalasPadam
  18. aku pun cam tak percaya dia mati.Amerika terkenal dengan prapogandanya.

    BalasPadam
  19. tunggu osama muncul kembali pasni pulak

    BalasPadam
  20. banyak yang tak kena dengan perkara ini.

    ada sesuatu yang kita tak tahu.

    biar masa yg menentukan

    BalasPadam
  21. salam, zul
    orang2 politik ni semakin hari nampaknya semakin sukar untuk dipercaya

    BalasPadam