Jersi Terbaru NIKE Dari "Recycle" Botol Plastik







Brazil,Portugal dan Holland antara pasukan yang layak ke pusingan akhir piala dunia yang akan berlangsung di Afrika Selatan.Pasukan-pasukan ini akan menyarung jersi yang dipanggil "jersi mesra alam"

Di cipta oleh NIKE jersi ini di perbuat dari botol plastik.Ianya memerlukan 8 botol plastik yang di proses untuk dijadikan sehelai jersi.Pembuatan jersi ini telah mengurangkan kos pembuatan sebanyak 30%.

Fabrik "recycle' ini juga akan lebih serap peluh dan cepat kering dalam mengekalkan kesegaran tubuh pemain di atas padang yang di jangka 90 minit setiap perlawanan,terutama di negeri yang agak panas seperti Afrika Selatan.





Posted by: Zulkbo zulkboCom Zulkbo Blog Updated at : Jumaat, Jun 04, 2010

21 Komen:

  1. Kalau membuat dah payoh rege boleh tahan laa gamoknya..hak tiruan belum ada lagi kut hehehe..

    BalasPadam
  2. sekarang semua konsep nak menuju ke Recyle,Reuse,Resave...huhu

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum, recycle untuk mengurangkan pencemaran bumi...

    BalasPadam
  4. slm
    bagos la tu... ho3 spender je lg xde dr btol plastik keh3

    BalasPadam
  5. Salam...

    co mane yg dpt lesen wat jersi yek?
    koi nk jual botol pastik ke dorang la...
    lepas gek beli selipor raye nt...hakhak... ;p

    BalasPadam
  6. @akuanakpahang

    50 pound sterling aok kali lah duit kita mau dekat RM250

    BalasPadam
  7. @MissXYZ

    nanti ada lah yang mebuatnya
    harap kos murah la..jangan rega
    sampai ratusan RM..tak berspender
    la jawabnya he he..
    **koi prefer 100%cotton

    BalasPadam
  8. @Cik SHiN~JU

    tapi kilang buka kat Taiwan dan China
    untunglah deme tu jual botol plastik..kat sini semua buang jer botol plastik..kaca jer ada rega

    BalasPadam
  9. @LIPISLADY

    Betul tu LL
    terima kasih prihatin

    BalasPadam
  10. sy suka jersi pasukan belanda..nampak smart je..belanda pasti juara

    BalasPadam
  11. salam,
    bagus la...
    Selamat bumi..

    BalasPadam
  12. salam sejahtera..
    bagus jugak dorang wat jersi dari plastik yg di recycle.. jimat tenaga...

    BalasPadam
  13. tak sangka..plastik pon leh wat fabrik baju..

    New Entry Pawaka19 Dot Com

    "Tidur Ditandas Dengan Ayah"

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama04 Jun, 2010

    salam..
    wah, bagusnye..
    lpas ni leh la kurangkan pencemaran..
    =)

    BalasPadam
  15. Tanpa Nama04 Jun, 2010

    salam zul..apa khabar..hai macam2 sekarang ya..jersey dari botol..macam tak percaya je..

    BalasPadam
  16. bagus bagus. kitar semule amalan mulia. dan untung juge.

    BalasPadam
  17. Salam, Camner lah rupanya jersey dari botol recycle tu yer. Kurang la bau peluh gamaknya.

    BalasPadam
  18. wow..penemuan yang memberikan faedah kepada semua...

    BalasPadam

PERKONGSIAN MENARIK LAMAN BLOG LAIN JANGAN LUPA BACA